Jump to content

Hvor for så tungvint å handle deler til Volvo Penta ...?

Moyja

Recommended Posts

Hvorfor er det så tungvint og handle deler på. Er det noen som kan anbefale volvo forhandlere som er enkle, har peiling, og har deler på lager.

jeg har også gjort en pris sammenligning på noen forhandlere og prisene på deler varierer mildt sakt volsomt.

En annen ting som jeg synes er dumt og lattelige er telefonsvarere på amerikansk som sier at de ikke er tilstede....... bor vi ikke i Norge og snakker Norsk?

Redigert av Draco20 (see edit history)

Jeg fikk hakeslepp, men holdt fatningen når jeg dro visan hos Ringstad en gang.. enda værre var det når jeg sjekka pris hos andre etterpå...

Men sånn er det når en kjøper originalt Volvo Penta...

Ingen hjelp å få når det gjaldt motoren min heller, prøvde å få litt tips og råd men det eneste jeg fikk som svar var å hive ut hele greia og sette inn diesel..

:nonod:

At de snakker Engelsk (USAisk) har noe med at de påstår at de vant andre verdenskrig. Tenk hvis Russland hadde vunnet, da hadde det vært vanskelig da.

I sesongen har de det nok litt ekstra travelt og det er sikkert derfor du fikk telefonsvareren. Det var sikkert en foran deg i køen som skulle sammenline delepriser.

Spøk til side (selv om spøken kan diskuteres) så opplever jeg at VP er enkle å skaffe deler til over store deler av landet.

Hva er det du trenger?

Hei.

Når det hjelder peiling på Volvo og kunne skaffe deler raskt.

Ring Havøysund Patentslipp.

Spør du etter en som kan Volvo er du i gode hender, og der oppe har døgnet 24 timer.

Trenger du dele spør etter delelageret, og du er i trygge hender.

Maken til service tror jeg en skal lete lenge etter for å finne. :cheers:

Hva angår priser, oppleves Volvo å ligge blant di dyreste, hvem som leverer er underordnet, varierer svært lite, servicen oppveier små prisforskjeller.

Ha en god seilas

mvh

Auriga

Noe av poenget er at man bør vite hva man har. Altså man må vite serienr./ typenr. på saken man søker del til. Det er utviklingens svøpe. Ting forandrer seg hele tiden. Har man en dinosaur (nå får jeg juling) som enkelte japanere, så leverer de for dieselmotorer den samme rekkepumpa i 30 år. Da er det ingen problemer med hvilken del som sitter inne i pumpa. Skjer det utvikling innen f.eks. drev, så endres delene også hele tiden. Som kunde må man vite hva man forespør, eller levere inne hele sulamitten for reparasjon. Hvilket for mange nok ville bli den rimeligste løsningen.

Jeg er så glad jeg har en gammel amerikaner, der det er produsert hundretusner identiske motorer. Effekten er dårlig, energiutnyttingen er laber, forurensingen er sikker høy, men jeg får deler til en billiig penge. Derfor valgte jeg GM. Ny selvstarter NOK 2700. Spesialbestilt diesel høytrykkpumpe USD 958,15 inkl. US VAT og frakt i USA, med søkke og snøre. Jeg kan bare fortelle at jeg har en GM 6,2L. Dynamo NOK 750. Dere andre har min medfølelse. Jeg har også en dinosaur. Men jeg har en rimelig dino.

Nå vet jeg ikke hvor Draco20 holder til, er det på Østlandet, La-Sa har deler for millioner på lager, prøv der.

Den gangen jeg jobbet i bransjen var mitt generelle råd: Kjøp motormerke som har god representasjon der du bor/ferdes.

Redigert av Hulda (see edit history)

Det er noe annet og møte ekspiditøren ansikt til ansikt. Jeg bor i Nord Norge og har ikke noen lokal delepusher her, jeg må ringe for og få deler og det er da morroa/frustrasjonen begynner :nonod: Det virker ikke som de tar folk som ringer som gode kunder.. sende delene??? hva..... osv.....

Hadde Maritim hatt deler av denne typen hadde jeg handlet alt der.

Jeg vet stort sett hva jeg trenger og har delenummer. Problemet er at ekspiditøren ikke altid vet hva han gjør og det blir at han må sjekke og ringe meg opp. Når det da kommer til at han må ringe tilbake 2-3 ganger og det drøyer ca 2-3 timer i mellom. Så skal de ha forhåndbetalt med klarering og mer venting. så da sier det seg selv at det blir tungvint. Men jeg skal prøve forhandleren i Bergen, funker det bra så har de en ny kunde.

Redigert av Draco20 (see edit history)

Jeg kjøper det meste av VP deler til mine motorer fra http://www.marinepartsexpress.com, de er billigere enn de fleste i Europa og de har det meste på lager. Kjapp levering også, men husk å spesifiser hva slags transport du ønsker i selve bestillingen. Du kan få delene etter 2-3 dager om ønskelig men det kostder seff. noe mer.

For meg er det like enkelt å handle der kontra det å dra ut til min lokale marina for å hente delene som stenger før jeg rekker å komme hjem fra jobb.

Marineparts har online delekatalog så det er rimelig greit å finne ut hvilken del man skal ha.

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Jeg har mest erfaring med LaSa i Oslo,men dem har slitt litt med å skaffe deler denne sesongen,men delene har dukket opp etter noen uker/mnd med venting! Har faktisk solgt noe deler tilbake til LaSa som jeg har hatt liggende på hylla. Noe som kan irretere litt er at VP skifter delenummer i hytt og pine. Siden 2005 har bla et dieselfilter hatt 3 forskjellige delenummer

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Var å handlet hos Ragnar Ringstad i går, og har aldri opplevd så god service noen gang! Hadde også alt på lager... Dyrt var det, men mener det er verdt det med så god service!!

støtter denne, har selv gammel penta, Men de har det meste og skaffer stort sett alt,prisen er høy,men de skal jo leve de også :flag:

Norske båter er best!

• 1 år senere...

Værst er det nok for de minste forhandlerne som nå må handle gjennom regionsforhandlere og ikke direkte som tidligere....

Det er mye frustrasjon på begge sider av disken for tiden.

Selv måtte jeg vente 2 uker på en topppakning til Kad44... burde være en kurant motor.

Jeg tilta selvfølgelig når jeg skjønte hvordan det lå an... endte opp med å bestille ny motor av annet merke fra Italia.

Volvo har mista enda en kunde fordi de ikke gadd å skaffe meg en toppakning når jeg trang det. Bare fordi en regiondforhandler skulle ha seg litt synergieffekt...

(dvs at han bestillen en gang i uka og sparer littt porto og får rabatt på store ordrer, det er service det :nonod::puke:

Bor selv i Nord Norge og har handlet mye deler til VP fra Bjordal Madsen i Bergen. Rask levering og topp service,

støtter denne fullt ut.

krister vlading som er delesjef tar kundene svært seriøst.Dette i tillegg til at han tar seg tid til og forklare ting på en grundig måte,uten at man føler at man er til bry,gjør bjordal og madsen til en hyggelig vp leverandør.

Når sant skal sies,så er det også folk der som er svært lite hjelpsom.

Han nordlendingen er flink,men så er det en som ofte står i kassen.Husker ikke hva han heter,men han er rimelig overvektig,har bart og briller og ser vel mest ut som han er født på en annen planet... HAN er SÆRS LITE hjelpsom,så styr unna han.Han hadde du sannsyneligvis ikke fått hjelp av om du hadde fått et hjerteinfarkt inne i butikken med kun deg og han tilstede :puke::puke::puke:

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...