Jump to content

Edit History

Svee

Svee

Hei, oljesøl på turboen er ikke bra, det kan fort ta fyr i en turbo som ikke er vannkjølt! Du må sjekke spesielt oljetrykkrøret og koplingen inn på turboen for lekkasje - men også returen. Og turboen du har kjøles/smøres kun av motoroljen.

Du sier du mister kjølevann. Minner om at den kombinerte ekspansjonstanken/varmeveksleren du har ikke må toppes med vann/kjølevæske, du må la det være plass til vannet som ekspanderer ved oppvarming. Vann-nivået må være min. 5-6 cm fra toppen av ekspansjonstanken ved kald motor, hvis du "topper opp" tanken vil du miste mange liter vann/kjølevæske innen motoren når 80 - 90 grader!

Svend 

Svee

Svee

Hei, oljesøl på turboen er ikke bra, det kan fort ta fyr i en turbo som ikke er vannkjølt! Du må sjekke spesielt oljetrykkrøret og koplingen inn på turboen for lekkasje - men også returen. Og turboen du har har kjøles/smøres kun av motoroljen.

Du sier du mister kjølevann. Minner om at den kombinerte ekspansjonstanken/varmeveksleren du har ikke må toppes med vann/kjølevæske, du må la det være plass til vannet som ekspanderer ved oppvarming. Vann-nivået må være min. 5-6 cm fra  toppen av ekspansjonstanken ved kald motor, hvis du "topper opp" tanken vil du miste mange liter vann/kjølevæske innen motoren når 80 - 90 grader!

Svend 



×
×
  • Create New...