Jump to content

bavaria 37 AC eller Bavaria 38 AC

TC Pro

Recommended Posts

Hei båtkyndige

Vi er en familie på fire (2 voksne med tvillinggutter på 6 år) som vurdere å kjøpe en B 37 AC eller en B 38 AC fra ca. 2000 - 2003. Begge har 3 kabiner, langsgående bysse og relativt stor salong. Men hva er egentlig forskjellen på dem? 38 foteren er så langt jeg kan se ca 80 cm lengre og litt bredere, men også ca kr 150 000 dyrere og ett tonn tyngre.

Vi skal neppe seile mange regattaene, men seilegenskapene bør jo være slik at man gidder å heise seil på tur også.

Vi er på jakt etter en båt som er letthåndterlig både for seil og i havn, men hvor det også er OK plass for familien. Mao så liten og lett som mulig uten å bli trang inni.

Selv er jeg 192 cm lang. Er det stor forskjell på takhøyde og lengde på køyene i forpiggen?

Takk for konstruktive svar. :confused:

• 3 uker senere...

Jeg har hatt begge to..

dvs jeg hadde en 1998 Bavaria 36 AC som byttet navn til 37 AC i 1999 eller 2000. 38'en seiler mye bedre, skjærer ikke så lett opp i vinden.

Alternativt ville jeg også ha vurdert neste versjon av Bavaria 36 som har "sofaene ute i skutesidene" og som ikke har langsgående "kjøkken". Salongen blir mye bedre. Hvis du kan klare deg med 2 lugarer, får du også et mye bedre "bad" enn i tre lugars versjonene.

Redigert av TMS (see edit history)

TMS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...