fredde1972 Startet 18.Juli.2009 Del på Facebook Startet 18.Juli.2009 Noen som kan fortelle meg hvor stor påhengsmotor jeg bør ha på en stor treseiler på 30 fot og 2,7 tonn? Holder der greit med en 4 HK bare for å komme seg avgårde i 5-6 knop eller må jeg ha større motor? Den bør også ha ladeuttak. Anbefalinger?? Sitér dette innlegget Link to post
fredde1972 Svart 19.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2009 Takk for alle tips ;) Sitér dette innlegget Link to post
Trond C Svart 19.Juli.2009 Del på Facebook Svart 19.Juli.2009 Tohatsu 6 sail pro er et alternativ. Mange andre produsenter har/har hatt seilbåtversjoner, så det er bare å søke på de forskjellige merkene så dukker det nok opp andre alternativer også. Jeg ville tro du burde ha noe større motor enn 4 til 6 hester hvis det skal monne i litt motstrøm og motvind også. Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 19.Juli.2009 Del på Facebook Svart 19.Juli.2009 Eg har ein 24' plast den har eg ein Honda 8 hk på. den har ladeuttak 6A. På ein så pass tunge sak ville eg kansje hatt enda meir, ikkje innbords disel altså? Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Mouche Svart 19.Juli.2009 Del på Facebook Svart 19.Juli.2009 Har en seilbåt på 27fot som veier 2,2 ton tom og på den har jeg en 15hk Suzuki 4-takter. Maksfart er 6,9 knop og marsjfart rundt 5,5 knop. Dette er basis lite vind/sjø og målt med gps. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
fredde1972 Svart 7.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2009 Jeg har fått tak i en brukt Yamaha 5 HK som jeg tester ut i første omgang. Skal jo bare inn og ut av havna intill videre... Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 7.August.2009 Del på Facebook Svart 7.August.2009 Jeg hadde 8 hk Tohatsu på min 26 fots seiler på 2.2 tonn en periode. Det gikk forholdsvis greit unna det også for motor. Ville nok gått for det igjen Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 7.August.2009 Del på Facebook Svart 7.August.2009 Jeg ville nok valgt min. 8hk eller større. Problemet med større motor er jo vekten, tyngre å håndtere/løfte av og på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.