Brumm Svart 20.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Fornuftig vurdering Explorer, jeg liker konkrete tiltak som kan bekrefte feil eller ikke feil. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 20.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Finnes det ikke en eller annen blindplugg på luftsiden etter ladeluftkjøleren som kan skrues ut for inspeksjon mens motoren går? Sitér dette innlegget Link to post
Brumm Svart 20.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Skal se etter, men hva mener du med inspeksjon? Hva skal jeg se etter der? Ligger med båten et stykke fra verksted, og har ikke lyst til å starte opp og kjøre nå. Vil ha ut ladeluftkjøleren for sjekk først. Er normalt handy, men ikke skrudd mye på motorer før. Noen tips om hva jeg gjør for å få den av? Kjøleren ligger jo på saltvannsisiden, så pkt 1 er selvfølgelig å stenge bunnventiler. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 20.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Noen motorer har en eller flere plugger mellom ladeluftkjøler og topp. Aner ikke om du har dette... kan kanskje ha en for å kunne måle ladelufttrykket manuelt??? Hvis så kan den skrues ut og motoren startes.... Sørg for at ikke noe kan falle nedi hullet..... Kjøres rolig ved kai og ruses litt forsiktig..... det du skal se etter er om det kommer vanndamp ut hullet siden du er redd vannlekkasje fra ladeluftkjøleren...Hvis du er alene kan du ruse motoren på pumpen, mens du følger med om det kommer noe ut.....litt fuktighet kommer det nok helt til å begynne med, men skal avta etter kort tid..... men ikke sikkert det finnes en slik plugg på denne motoren.... Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 20.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Det er en tråd som heter:Trøbbel med volvo penta D-serie.Den har gått over lengre tid her på baatplassen,så skal du lese alt som står der blir det ingen båttur i år. Men litt nede på side 49 har sap_2000 lagt ut noen bilder av volvo ladeluftkjøler.Du kan jo sammenligne dem med din motor.Den har kanskje noen likheter.Regner med at en sjøvannslekkasje inni her fort vil sette spor etter seg i form av fukt og salt.På volvo er det vel egentlig kondensvann som har vært diskutert og ikke direkte lekkasje.Det er jo å håpe at dette ikke er tilfelle,men sikkert veldig greit å få avkreftet. Sitér dette innlegget Link to post
Brumm Svart 20.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Hegra, finner tråden og s 49 men ikke bildene fra sap_2000. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 20.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Det har sin naturlige forklaring.Jeg har innstilt dataen slik at den viser 50 innlegg pr side.Du har sikkert standard visning.Da finner du innlegget på side 121 forhåpentligvis. Sitér dette innlegget Link to post
maia Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 (redigert) Har akkurat strevd med med hvit røyk som ble verre ettersom motoren ble varm,systemrens og saltsyre rensing av veksler ga et helt annet trykk på sjøvannskjølinga..ser jo helt nye båter som ryker mye mer en min gamle motor,hvit røyk imoderate mengder trenger nok ikke være så alvorlig.Min motor ble bra iallefall. Redigert 14.August.2009 av maia (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 26.November.2020 Link til dette innlegget Svart 26.November.2020 Hallo trådstarter. Hvordan gikk det egentlig med deg og motoren? Kom liksom ikke noen avslutning på "problemet". For de av oss som har samme motorer og som leser disse trådene er det skikkelig greit å få en konklusjon. Blir nesten som å lese en krimbok hvor de siste sidene er fjernet...spent på avslutningen. Ser du var innom i oktober. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.