Jump to content

Går det ann å endre hvor viskermotor parkeres?

kjetika

Recommended Posts

mye påståelige folk her inne!

det er ikke så enkelt som å bare ta av viskeren fra akslingen.

da vil den enten begynne å vaske dekket(noe som i og for seg er hyggelig),eller begynne å vaske utenfor vinduet.

du må nok inn i viskeren for og endre parkeringen.

anordahl:bruk hodet før du er så påståelig neste gang :cryin:

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Går ikke an å endre dette innvendig, men bør vel egentlig fungere om man snur motoren 180grader? Og viskerarmen tilsvarende?

er slettes ikke alltid dette lar seg gjøre.

på bellaen som jeg hadde for noen mnd siden lot ikke dette seg gjøre,det vil si at da måtte det gamle hullet tettes og nytt måtte borres i tillegg til at kassen til vindusviskeren måtte modifiseres.dette var ikke ett alternativ.

det det endte med var at jeg gikk tilbake til din båtbutikk på søreide og måtte spørre daglig leder om råd.

vi sto der i minst enogenhalv time og knotet,med telefoner til produsent og det hele.

denne var med andre ord svært vanskelig og forstå seg på,men etter mye om og men så fikk vi det til.

kjempeservice fra din båtbutikk og daglig leder jonas :flag:

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

visker.jpg

Den fra biltema ser slik ut inni. De to delene som er markert med blått passer sammen...

Armen med rød prikk er festet i ett av 4 mulige hull (røde piler)

Hvis den flyttes f.eks til det nederste hullet, har jeg god tro på at armen går motsatt vei og parkerer på motsatt side. (MEN jeg garanterer det ikke!) :wink:

• 2 uker senere...

Her har du enten sett feil eller så er det koplet feil! + skal direkte til batteri, via sikring (eller etter hovedbryter da..). S er selvparkering, og skal ha minus konstant. Minus skal via bryter. Det hjelper ingenting å bytte pluss og minus, parkeringen er kun en mekanisk funksjon inni motoren. Tipper motoren brenner opp om du bytter, men helt sikker er jeg ikke...

Alternativt kan da bare kople fra "S"'en, da kan du parkere viskeren hvor du vil selv! :wink:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...