Otto R Svart 8.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Midt ute i Nordsjøen fikk vi besøk av ca 10 småhval ? De krysset på begge sider av båt og fulgte oss i ca en halv time, kjekt å se at det er liv i havet ! Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 8.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Plattformer er det mange av , her Beryl feltet på britisk side. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 8.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 (redigert) Vi ankom Norge igjen i Skudeneshavn og dro så videre til Haugesund, her ved Marilyn Monroe statuen ved Hotel Maritim Redigert 8.September.2009 av Otto R (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 8.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 (redigert) Sletta nord for Haugesund med tilnærmet havblikk ! Redigert 8.September.2009 av Otto R (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 8.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 (redigert) Her møter vi en gammel Colin Archer på siste ferd til Oslo med eskorte ! Trivelig møte på slutten av en flott ferietur i vesterled ! Redigert 8.September.2009 av Otto R (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Takk for en meget flott reiseskildring Otto.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Fanafjord Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 (redigert) Kjempegreier. Få sommerfugl i magen av sånne bilder. Lengsel for å oppleve havseilas og skottland. Jeg har lyst jeg også! Jeg tror neste sommer bare pakker jeg sakene og setter seil vestover... Redigert 8.September.2009 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Otto R Svart 8.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Ser at du har et bra tips Divemaster, ta med en 2"x 4" eller annen plank, bor to hull som man henger utenpå fendere, sparer fendere for mye dritt. Jeg får lage meg en slik til neste sesong, greit å ha vist det f.eks er bildekk eller ujevn brygge å ligge mot. Vi hadde ellers med oss dieselkanner i reserve, dette gjør det mer fleksibelt med fylling. På Shetland var det flere båter som la seg til på fylleplassen og ikke ønsket å flytte seg da det var endel skvalp i havna. Vi skulle dra tidlig (06:00) neste dag og ønsket derfor å fylle dagen før. Løsningen ble å bruke kanner, fylte da ca 100 ltr. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Hvis du ikke vil dra med en selv, så gi beskjed, jeg svinger lett opp med en.... (Bor i Aberdeen, båt i Peterhead.... og Whitehills er rundt en time kjøretur fra huset..).. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Otto R Svart 31.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Ref til innlegg #15 om manglende service fra Redningsselskapet mhp værmelding. Jeg sendte for ca 6 uker siden en mail til Redningsselskapet, samt redaktør Ingar, hvor jeg skriftlig referte til hendelse og at jeg som Total kunde forventet at man fikk hjelp til en værmelding selv om man lå i Skottland. Rett før jul fikk jeg en hyggelig telefon fra Redningsselskapet og det ble beklaget manglende service. De hadde gått gjennom sine rutiner og de håpet at dette ikke skulle gjenta seg . De var helt enig med meg at en værmelding, selv om det er for Nordsjøen , skulle være en enkel sak. De var også fornøyd med at jeg sendte en skriftlig redegjørelse, slik at de kunne bedre service. Jeg ønsker Redningsselskapet med mange dyktige medarbeidere et Godt Nytt År Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.