gammelbåten Startet 22.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 22.Juli.2009 Hei! Jeg har kjøpt meg ei Grimsøsnekke 26 med bukh 20, saltvannsavkjølt. Har lest at tempen ikke må overstige 65 grader. Manometret (biltema) viser runt 80 grader stabil, men kan man sjekke tempen på annet vis? Blir det rett å måle tempraturen på vannet som kommer ut sammen med eksosen? Ellers bruker den litt olje(3-4 desiliter på en 13-14 timers kjøring) På tide med en overhaling? Får man tak i deler her til lands? Utover dette er det deilig å vere båteier. Sitér dette innlegget Link to post
Sneila Svart 22.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2009 Dersom målingen på 80 grader er riktig, er det for mye for en saltvannskjølt motor. Det enkleste og billigste er å prøve en rens før andre ting gjøres. Ligger flere tråder om systemrens her på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 22.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2009 Blir det rett å måle tempraturen på vannet som kommer ut sammen med eksosen Nei! kjølevanns tempraturen måler du før eksosmanifolden, ved måling i eksosvannet vil tempraturen være høyere en i blokka 80 grader er for høyt på en saltvannskjølt motor, sjekk termostaten din, evt prøv og kjøre uten, Det kan jo være mye avleiringer innv i motoren din, så når du tar opp båten kjører du igjennom systemrens på den, tipper det kommer ut mye grums da, Har selv hatt noen saltvannskjølte motorer opp igjennom,disse har jeg plugget utløpet på og fylt opp med kjølevæske om vinteren, dette har også fungert bra Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
xtrem66 Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Hej på dig. Tråden är lite gammal så du kanske redan har kommit på det men du undrade om det går att få tag på delar till BUKH. Jag vet inget ställe i Norge, men väl i Sverige. Närmare bestämt Marindiesel i Västra Frölunda. Nära Göteborg. Tel: 0046 31293058. Dom är duktiga på det här. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.