bjoris Startet 22.Juni.2004 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2004 Jeg har en kollega som har en 165 hk BMW. Hver vår sitter turboen fast, så også i år. Han har pleid å levere inn båten for å få dette fikset, men i år har de ikke tid (eller lyst) til å se på dette før om en god stund. Verkstedet sier at dette ikke er så vanskelig å fikse selv, banke litt her og spraye litt der... Noen som har gode råd? Hvor banker man og hvor sprayer man. Jeg klarer stort sett å skru opp ting og sette det sammen igjen så hvis det er enkelt å skur opp for å komme inn til turbinen så skulle det være rimelig enkelt å få sprayet og renset litt (har vært med en gang og gjort dette på en Yanmar, da bruke vi parafin på pensel på vingene i turbinen). Hvor det kan bankes er jeg usikker på, ville vært livredd for å få tingene ute av balanse (det snurrer jo enormt fort inni der). Håper på snarlige råd/tips da vi skal på avdelingstur snart Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
SveinHa Svart 22.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2004 Du må i alle fall være svært så forsiktig men vingene. En liten ubalanse får turboen til å havarere rimelig fort. Husk at den gjerne går i opptil 100.000 o/min. Mellom turbinene er et vanlig glidelager og dette tåler nok en del bank. Normalt skal turboen gå svært lett rundt. Gi den litt fart med fingrene og den sviver mange tørn før den stopper. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
bjoris Svart 22.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2004 Ja, er nettopp redd for dette, men ser for meg at det muligens kan slås direkt på akslingen (da er det jo lageret som får støyten). Vingene har jeg bare tenkt at kunne pensles med parafin, slik gjorde vi på Yanmaren til faderen og da fikk vi den rimelig ren og turtallet økte med 200 o/min! Tror du det er vanskelig å sku opp/evt mulig å komme til via luftfilteret? Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Frank v. Svart 22.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2004 Du får ivertfall svive vingene hvis du tar av luftfilteret,kommer greit til der på min bmw ivertfall.. lykke til.. mvh Frank v. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 22.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2004 Tror du det er vanskelig å sku opp/evt mulig å komme til via luftfilteret?Det bør vel helst BMW-gutta svare på. Pleier ikke å være så alt for ille å komme til på sugesiden. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.