Jump to content

Ettermontering av fast bensintank på Bella 512 Excel (1998)

Oksvald

Recommended Posts

Min første båt ble kjøpt inn nå på forsommeren :flag: og vi har alt nytt noen fine turer på fjorden.

Båten er utstyrt med en 90HK Evinrude, og noe jeg raskt har erfart er at den bruker "litt" bensin - i alle fall nok til at 26-literen fra Biltema som fulgte med blir litt snau.

På Finn.no har jeg sett at flere med samme båt har fast tank.

Noen som vet noe om ettermontering av tank generelt og på Bella spesielt?

Takknemlig for alt av tips og informasjon.

Dette får du gjort på et plateverskted, se i gule sider. Men hvor mye drivstoff har du egentlig planer om å ha med deg? Kanskje maritim løsningen er bedre for deg?

Fordelen med å få de laget er at du får så mye drivstoff med deg som er mulig, men man må tenke litt på vekten av dette også.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Jo, har også tenkt på det.

Sjekket Maritim sine sider og tipper 55 el. 70l er det jeg ville gått for der - ser ikke for meg noen større kapasitet ved den andre løsningen.

Fordelen med skreddersøm er at plassen under der ikke er helt optimalt utnyttet, så tenkte jeg fikk litt "gratis" ved å få det laget.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...