Oksvald Startet 22.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 22.Juli.2009 Min første båt ble kjøpt inn nå på forsommeren og vi har alt nytt noen fine turer på fjorden. Båten er utstyrt med en 90HK Evinrude, og noe jeg raskt har erfart er at den bruker "litt" bensin - i alle fall nok til at 26-literen fra Biltema som fulgte med blir litt snau. På Finn.no har jeg sett at flere med samme båt har fast tank. Noen som vet noe om ettermontering av tank generelt og på Bella spesielt? Takknemlig for alt av tips og informasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 22.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2009 Få noen til å sveise dette i rustfritt syrefast, mulig du må ha to tanker (stabilitet) med med t-kobling i mellom. Koster noen båt lapper, men er verdt det. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
andk Svart 23.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2009 det letteste er å kjøpe en biltema tank til, og koble sammen disse, vips så har du dobbel tank:) Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 23.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2009 Jeg har nettopp satt en 67/70 liters fast plasttank i Ryds'en min. Målte opp største jeg fikk plass til, og handlet inn tank, påfyllinglokk, slager osv osv. Kjøpte på Maritim jeg, men er en std tank som "alle" har. Ble godt som gull det, og nesten 70 liter rekkevidde. 25 liter jeg jo 2 timer om en er heldig det... Sitér dette innlegget Link to post
Oksvald Svart 23.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2009 Få noen til å sveise dette i rustfritt syrefast, mulig du må ha to tanker (stabilitet) med med t-kobling i mellom. Koster noen båt lapper, men er verdt det. Det hørtes litt dyrere ut enn Maritimalternativet, men kanskje bedre for plassutnyttelsen. Vet du noe om hvor man kan få laget noe slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 23.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2009 Dette får du gjort på et plateverskted, se i gule sider. Men hvor mye drivstoff har du egentlig planer om å ha med deg? Kanskje maritim løsningen er bedre for deg? Fordelen med å få de laget er at du får så mye drivstoff med deg som er mulig, men man må tenke litt på vekten av dette også. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Oksvald Svart 23.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2009 Jo, har også tenkt på det. Sjekket Maritim sine sider og tipper 55 el. 70l er det jeg ville gått for der - ser ikke for meg noen større kapasitet ved den andre løsningen. Fordelen med skreddersøm er at plassen under der ikke er helt optimalt utnyttet, så tenkte jeg fikk litt "gratis" ved å få det laget. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.