Jump to content

50hk Mariner 4T oppgraderes til 60hk? Vil ny propell gi mer fart?


Båtduden

Recommended Posts

Takk Ivar :smiley:

 

Hvilken funksjon tror du gummibosset har?

Det slurer jo ikke en millimeter sålenge det ikke har sluppet i vulkingen.

Så du tror at denne gummien ikke beskytter så lenge den ikke slurer?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Takk Ivar :smiley:

 

Så du tror at denne gummien ikke beskytter så lenge den ikke slurer?

 

 

Carry less inventory, cover more applications! High performance propellers with an exchangeable hub system. Michigan

Wheel’s Xchangeable Hub System absorbs impact and stress caused by shifting gears and is designed to spin under significant

impact to help protect your lower unit.

Ja takk begge deler....

 

Sakset ifra Mitchigan Wheel sin katalog ( De med Ballistic, Apollo, Vortex propeller... )

 

Arne Kjetil

Link to post

Korrektur: Michigan XHS Hub System gjelder ikke Ballistic, kun Apollo og Vortex.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Ja sånn sett... NB! Michigan, ikke Mitchigan (er i korreksjonsmodus i aften). Er missunnelig på de som har så mange sylindre, jeg har bare 2 for tiden mot normalt 6 :wink:

Håper forresten jeg får Apollo-propellen min snart, den var sendt fra Miami for 3 dager siden... Får jeg 1 knop mere fart tro ?

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Jeg har en båt som er for det meste bygd for fart, og når båten veier 750kg uten motor

 

Når en 17 foting veier 750 kg, så tipper jeg den er full av vått skum.... Antar det er båten i avatarbildet..?

Slike båter veier vel oftest 4-500kg...?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

De siste to båtene jeg har/har hatt som begge har vært ca 17,5 fot har veid 600kg. Den ene var en Whiteshark skjærgårdsjeep og de er tunge for størrelsen med mye gelcoat, og den siste er en Morgan 5250 Bowrider som jo har en del innredning/skjerm osv. Vil tro at vekten på denne størrelsen båt ligger mellom 450 og 600 kg sånn omtrent.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
  • 1 måned senere...
Skulle gjerne ha oppgradert min E-tec 40 til å bli 50.

Det er visst egentlig bare software, men snakket med en evinrude-mekaniker og det hørtes ikke ut som han visste hvordan man gjorde det.

 

Har nå oppgradert til 50 hk (bytta EMM (ECU) og injektorer.

Prøvde først 17" alu og 18" Raker stål, men fikk for høyt turtall, dvs turteller viste 5500 og 5400 men den har visstnok stor misvisning så det må jeg få sjekket.

Har nå montert 19" Michigan Apollo stål og får rett turtall (ca 5600), og 32 knop.

Gjenstår å montere heiseplate for å få motoren litt lengre opp og litt bakover for å se om det gir noe ekstra.

Har heist motoren maksimalt på speilet nå, dvs. antiventilasjonsplata flukter ganske bra med båtbunnen (ikke skarp V-bunn).

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...