troll Startet 23.Juli.2009 Del på Facebook Startet 23.Juli.2009 Hei, noen som kan hjelpe meg med elkobling til et alpha 1 drev. Setter inn en mercruiser med Alpha 1 drev på en Seaquest 26 fot. På transommen kommer det ut 4 ledninger(2 parvis). Ledningene er kuttet fra transommen,og de jeg finner igjen på tiltmotoren er bare 2 stk.,som da er koblet på. Disse er purple-white og blue-white. Det står 2 trimswitcher på transommen. Jeg lurer da på hvor de andre skal kobles som kommer derfra skal kobles? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Whistler Svart 23.Juli.2009 Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 Såvidt jeg husker er er det lilla paret til trimindikatoren og henter signaler fra trimsensoren (på bravo er dette på venstre/BB side). (sort rundt plasthus med to skruer) De øvrige blir da nødvendigvis til trim-limit sensoren på motsatt side. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post Share on other sites More sharing options...
troll Svart 23.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 Takk for svar. Mulig jeg forklarer litt dårlig. Problemet mitt er hvor disse skal kobles til i motorrommet fordi jeg ikke finner noe koblingspunkt for det ene paret. Det ene lilla-hvit og blå-hvit er nå koblet til Trim-limit sensoren. Men hvor skal de andre kobles til ? Hvis jeg forstår dette riktig,fra trimsensor til trimindikator. Hvor finner jeg da trimindikatoren? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
troll Svart 23.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 Mener du da instrumentet/måleren på dashbordet,slik at intrumentet er koblet direkte til trimsensoren?,men det må vel ha strøm fra et sted. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Whistler Svart 23.Juli.2009 Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 Med trimindikator mener jeg instrumentet i dashbordet eller hvor det nå er montert. Med trimsensor mener jeg giveren som forteller hvor nåla i indikatoren skal peke. Med trim-limit sensor mener jeg giveren som bryter strømmen til trimmotoren. Jeg har manual med koblingsskjema på jobb. Skal sjekke denne i morgen for å se om jeg kan hjelpe deg videre. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post Share on other sites More sharing options...
Whistler Svart 23.Juli.2009 Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 Jeg sitter med koblingsskjema for trimsystemet foran meg. Systemet er delt i to sammenkoblet med en connector med tre ledninger ut fra hver side. På den ene siden sitter trimmotor, batteri, solenoider (opp og ned), en 20 A sikring og et jordpunkt. -Fra disse delene til connectoren går det tre ledninger 1) grønn/hvit (fra/til ned solenoide) 2) blå/hvit (fra/til opp solenoide) 3) rød/lilla (fra til sikring) På den andre siden (av connecoren) sitter throttler m/trim og trailerbryter samt trim-limit-switch. (trimsender og indikator blir ikke nevnt) -Ledningsføring for disse er som følger 1) blå /hvit fra connector til trimlimt switch 2) grønn/hvit fra connector til trimbryter (i throttle) 3) rød/lilla fra connector til trimbryter det går videre to ledninger fra trimbryter til trimlimitswitch 1) lilla/hvit 2) blå/hvit ( som kobles sammen med den blå/hvite som kommer fra connector (disse er koblet til hver sin sorte på trimlimitswitchen) Dette burde være "clear as mud".... Håper dette hjelper. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post Share on other sites More sharing options...
troll Svart 23.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 Hei,og tusen takk for svaret. Skal gå igjennom dette i morgen. Det burde ikke være noe problem nå lenger. Igjen "Takk for informasjonen". Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.