Kaldfisk Svart 27.Juli.2009 Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 Jeg har ennå til gode å finne en diesel som klarer 6 HK-timer ut av en liter. Det har jeg også, tallet brukes kun for å slippe hoderegning med desimaler og fordi 5 ofte er litt for lite. Så får en interpolere etter beste evne. Overført på de nevnte 8 l/t vil ytelsen ligge etsted mellom 40 - 48 hk, som i de aller fleste tilfeller er godt nok for meg. Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
Poseidon Svart 27.Juli.2009 Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 Kan en bruke denne beregningen til bensin/påhengsmotorer? Regnemåten ja, men da må du skifte ut tallet. Med bensin får man sjelden mer enn 3 HK ut av hver liter. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
dorry gutten Svart 28.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2009 Regnemåten ja, men da må du skifte ut tallet.Med bensin får man sjelden mer enn 3 HK ut av hver liter. viste ikke at d fantes en slik formel til slikt..eller..viste d jo men kom bare ikke på det..men utrolig bra at noen kom med den Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 1.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2009 er det noen son vet hvor jeg kan kjøpe et nytt pakning sett til en slik pumpe? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 1.August.2009 Del på Facebook Svart 1.August.2009 men......jeg har å en liten lekasje på pompa.....dvs noen dråper nå å da i underkant av pompa........hvor det kommer fra er jeg litt usikker på ..men jeg skal se litt nermere på det da det blir bedre vær ..men finnes det noe pakningsett eller lignende til dette ....eller skal jeg skru ut hele hærligheta å levere den inn til et verksted? å ta en type overhaling på den ?? På min dieselpumpe til en gammel Ford 106 hk er det et "overløpsrør" - du ser det helt nederst i høyre bildekant - hvor det drypper diesel ut av et tynt rør hvor jeg har plassert ei flaske for å fange opp dryppene. https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3408/img_0128.jpg Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 1.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2009 På min dieselpumpe til en gammel Ford 106 hk er det et "overløpsrør" - du ser det helt nederst i høyre bildekant - hvor det drypper diesel ut av et tynt rør hvor jeg har plassert ei flaske for å fange opp dryppene.https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3408/img_0128.jpg vell jeg kan nok altis sette under en boks slik at det ikke drypper ned i kjølsvinet..men det er jo bare en middlertidlig løsning......pompa skal jo være tett..... Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 1.August.2009 Del på Facebook Svart 1.August.2009 vell jeg kan nok altis sette under en boks slik at det ikke drypper ned i kjølsvinet..men det er jo bare en middlertidlig løsning......pompa skal jo være tett..... På min er det et drenrør, ikke lett å se på bildet, men du ser at det er en "dyseskrue" - drenrøret ser du ikke på bildet. Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 6.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2009 På min er det et drenrør, ikke lett å se på bildet, men du ser at det er en "dyseskrue" - drenrøret ser du ikke på bildet. det dren røret du snakker om..er ikke det returen som skal gå tilbake på tanken det er snakk om...det har jeg å..og det er kobblet til tanken via en slange slik at overflødig disel som ikke blir brukt blir først tilbake til tanken Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.