Jump to content

justere dieselforbruk på gammel ford

dorry gutten

Recommended Posts

Jeg har ennå til gode å finne en diesel som klarer 6 HK-timer ut av en liter.

Det har jeg også, tallet brukes kun for å slippe hoderegning med desimaler og fordi 5 ofte er litt for lite.

Så får en interpolere etter beste evne.

Overført på de nevnte 8 l/t vil ytelsen ligge etsted mellom 40 - 48 hk, som i de aller fleste tilfeller er godt nok for meg.

:seeya:

Mvh

Kaldfisk

men......jeg har å en liten lekasje på pompa.....dvs noen dråper nå å da i underkant av pompa........hvor det kommer fra er jeg litt usikker på ..men jeg skal se litt nermere på det da det blir bedre vær ..men finnes det noe pakningsett eller lignende til dette ....eller skal jeg skru ut hele hærligheta å levere den inn til et verksted? å ta en type overhaling på den ??

På min dieselpumpe til en gammel Ford 106 hk er det et "overløpsrør" - du ser det helt nederst i høyre bildekant - hvor det drypper diesel ut av et tynt rør hvor jeg har plassert ei flaske for å fange opp dryppene.

https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3408/img_0128.jpg

På min dieselpumpe til en gammel Ford 106 hk er det et "overløpsrør" - du ser det helt nederst i høyre bildekant - hvor det drypper diesel ut av et tynt rør hvor jeg har plassert ei flaske for å fange opp dryppene.

https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3408/img_0128.jpg

vell jeg kan nok altis sette under en boks slik at det ikke drypper ned i kjølsvinet..men det er jo bare en middlertidlig løsning......pompa skal jo være tett.....

På min er det et drenrør, ikke lett å se på bildet, men du ser at det er en "dyseskrue" - drenrøret ser du ikke på bildet.

det dren røret du snakker om..er ikke det returen som skal gå tilbake på tanken det er snakk om...det har jeg å..og det er kobblet til tanken via en slange slik at overflødig disel som ikke blir brukt blir først tilbake til tanken

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...