thisund Startet 26.Juli.2009 Del på Facebook Startet 26.Juli.2009 Heisann :) Har kjøpt meg en 19 fot`s skorgenes med 10hk saab. Båten har vært lite brukt i di siste 5 år. For 5 år siden ble topp pg toppankning byttet. Når motoren begynner å bli varm kommer det hvit røyk. Når jeg har kjørt en stund (10-15min på full fart) så stopper motoren. Da er den helt sinnsykt tung å få i rundt med sveiva. Når jeg først har fått den irundt en gang blir den helt normal igjen og starter med en gang. Noen som vet hva feilen kan være ? Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Sabb 10hk . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Se også ny meningsmåling om moderasjon av titler. Sitér dette innlegget Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 26.Juli.2009 Del på Facebook Svart 26.Juli.2009 Har du sjekket om motoren får nok kjøling? Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
thisund Svart 26.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2009 Har du sjekket om motoren får nok kjøling? Hvordan kan jeg sjekke det ? Motoren ligger på rundt 60 grader. Er saltvannskjøling på denne. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Juli.2009 Del på Facebook Svart 26.Juli.2009 Kjøleproblem, helt klart! Motoren varmskjærer seg, men løsner når den kjølner litt. Tipper du har tette kjølekanaler i enten topp eller manifoil, eventuelt i eksosbendet. Her er det bare å demontere og stake ut all rust du får ut med skrujern, ståltråd og andre remedier du måtte ha for hånden. En wirestubb festet i drillen er heller ikke dumt. Jeg ville også sjekket membranen i sjøvannspumpen, disse holder lenge men ikke evig... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
thisund Svart 26.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2009 Kjøleproblem, helt klart! Motoren varmskjærer seg, men løsner når den kjølner litt. Tipper du har tette kjølekanaler i enten topp eller manifoil, eventuelt i eksosbendet. Her er det bare å demontere og stake ut all rust du får ut med skrujern, ståltråd og andre remedier du måtte ha for hånden. En wirestubb festet i drillen er heller ikke dumt. Jeg ville også sjekket membranen i sjøvannspumpen, disse holder lenge men ikke evig... Takk for tips :) Har plukket av toppen nå. Er endel "skit" i di 2 kjølekanalene. Er det ikke noe styring på toppen ? Ser ut som det har sitten noe opp igjennom kjølekanalene. Er dette styringer som er ødelagt eller er det bare "skit" ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.