tomeriks Startet 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2009 Hei, Håper noen her kan hjelpe meg.. Jeg har en Suzuki 4hk, fra slutten av 90 tallet på jolla som jeg ikke får til å gå skikkelig. Om den har stått en stund starter den med en gang. Den går så lenge jeg holder bra gasspådrag, men så fort jeg slipper motoren ned mot tomgang, så kveler den seg. Da er den helt umulig å starte på en god stund. Tennpluggen er ganske så fuktig, så jeg tror at motoren får alt for mye bensin. Tennpluggen slår gnist, det har jeg sjekket. Kan det være noe galt med den membranpumpen, slik at den får for mye bensin, eller er det forgasseren f.eks?? Er det noen som kan gi meg ett tips på hva som kan være galt, og enkelt hvordan jeg går frem for å fikse det.. Er veldig takknemlig om noen kan hjelpe meg Sitér dette innlegget Link to post
tomeriks Svart 27.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2009 Ingen som kan hjelpe meg her?? Er i tilfelle dypt takknemlig for svar :-) Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 27.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2009 (redigert) Har du sjekket choke-mekanismen? Kan den ha "hoppet av" eller satt seg fast på full choke? Redigert 27.Juli.2009 av Snekker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
tomeriks Svart 27.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2009 Takk for svar.. Den har jeg sjekket. Har også hatt ut forgasseren og satt den sammen igjen, uten noen endring av hvordan motoren går... Kan gammel totaktsolje være ett problem?? Oljen er fra i bruk og har ikke stått frostsikkert.. Men det virker som at den får alt for mye av ett eller annet.. Noen som kan hjelpe?? Sitér dette innlegget Link to post
tomeriks Svart 27.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2009 Takk for svar.. Den har jeg sjekket. Har også hatt ut forgasseren og satt den sammen igjen, uten noen endring av hvordan motoren går... Kan gammel totaktsolje være ett problem?? Oljen er fra i bruk og har ikke stått frostsikkert.. Men det virker som at den får alt for mye av ett eller annet.. Noen som kan hjelpe?? Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 28.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2009 Har du forsøkt det enkleste? Helle den gamle bensinen over på en annen kanne og fylle på med ny bensin/oljeblanding. Jeg hadde tilsvarende problem tidligere i ferien da jeg skulle bruke opp noe gammel bensin jeg hadde fått av en kamerat. I denne må det ha vært mye "rart", kanskje en del diesel. Skiftet ut all suppen og motoren gikk som før. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.