Astor Startet 23.Juni.2004 Del på Facebook Startet 23.Juni.2004 Var ute på fjorden i kveld og møtte utrolig mange båter. Upyntet! Er det ikke tradisjon å pynte båten til St. Hans lenger? Selv er jeg oppvokst med bjerkeløv i masta på båten St. Hans-kvelden. Middagsbukta var stappfull av båter. Det er nesten 20 år siden jeg var i gjennom Middagsbukta en St. hans-kveld. Og med gjester ombord ville jeg vise fram båtfokets 17. mai-fest. Men jeg tror jeg kunne telle på en hånd de som virkelig hadde pyntet båten til fest. Så ikke mange Baatplassen.no vimpler heller. Men min vaiet fint mellom KNBF-vimpelen og løvet. Er det bare Østfold og Vestfold som har slike tradisjoner? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gunga Din Svart 23.Juni.2004 Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 pynting av båt = flaggspel för mig, aldrig att jag skulle satt opp ' halve skogen' i riggen ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
unknownuser Svart 23.Juni.2004 Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 Skog hører hjemme i skogen :smash: Hadde kjerringa fått bestemme, så hadde vi hatt blomsterkasse bakpå....*grøss* Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 23.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 Flagspel som du kaller det, er et flott skue som også passer på St. Hans-kvelden. Men da må man ha god høyde for at dette skal bli vakkert! Og på en seilbåt passer jo det bra. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
LALUNA II Svart 23.Juni.2004 Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 har ingen tradisjon med pynt men skulle jeg vært ute i dag så måtte det bli VIMPEL og PARAPLY for det regner og blåser noe forferdelig her nede på Sørlandet i dag Så i dag ble det grilling i Peisen hjemme med et par VAr kjempe vær i formiddag så hadde håpet på en brukbar st hans aften med fam..men neii.... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Frank v. Svart 23.Juni.2004 Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 Har aldri pyntet båten til st.hans,men har vært inne på tanken. Tengte jeg skulle vært ute i kveld,men det er lite trivlig med dette møkkaværet. Ble til at vi tok bilen og kjørte til brygga i Kragerø for å se bålet bli tent. Var egentlig en god del båter ute på fjorden,tatt i betraktning været... Hilsen en som har bestilt fint vær til helga........... mvh Frank v. Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 23.Juni.2004 Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 Skog hører hjemme i skogen :smash: Hadde kjerringa fått bestemme, så hadde vi hatt blomsterkasse bakpå....*grøss* Jeg er enig i at trær hører hjemme i skogen, også i jula... Sitér dette innlegget Link to post
kristian Svart 23.Juni.2004 Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 Eneste pynt i dag måtte bli en fargerik presening, hvis noen på Sørlandet var ute i kveld måtte det bli med mYe regntøy. Men vi tar det såklart igjen senere i sommer Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 23.Juni.2004 Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 Jeg har alldrig pyntet båten med "halve skogen" heller alldrig sett eller hørt om det, men det er jo gøy å ta vare på gamle tradisjoner. Jeg og "fru Jensen" grillede først med gode naboer, deretter drog vi på en liten tur med båten. Været var absolutt på våres side, lettskyet, opphold, minkende vind (Kl. 23:30 var der 0 m/s.) Jeg syns at det har vert en "konge" kveld her på vestlandet (Øygarden). Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
HaJ Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Har ingen tradisjon på å pynte båten til St. Hans aften. Synes likevel dette ser trivelig ut, men ser da for meg at det må være ei tresnekke. I mitt hode hører plastbåt og bjørkeløv liksom ikke sammen. Forøvrig en nydelig St. Hans kveld i nord. Kameraet ble glemt hjemme, ellers hadde jeg lagt ut bilder fra idylliske Bliksvær vest for Bodø. Blikkstille hav, og oppholdsvær. Ut på kvelden kom solen frem, og vi returnerte til havnen i midnattsol. Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
Tom J. Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Har aldri pyntet båten. Tror pynten blåser av når jeg skal hjem igjen . Synes det passer best med bjørkeløv på snekker og lignende. Kunne selvfølgelig pyntet med noen baatplassen t-skjorter da.... Var forresten en fin kveld på Mjøsa i går kveld. Flere bål å se, og mange båter utpå. Koste oss med reker og lettøl. Sitér dette innlegget Link to post
jat Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Var ute på fjorden i kveld og møtte utrolig mange båter. Upyntet! Er det ikke tradisjon å pynte båten til St. Hans lenger? Selv er jeg oppvokst med bjerkeløv i masta på båten St. Hans-kvelden. Middagsbukta var stappfull av båter. Det er nesten 20 år siden jeg var i gjennom Middagsbukta en St. hans-kveld. Og med gjester ombord ville jeg vise fram båtfokets 17. mai-fest. Men jeg tror jeg kunne telle på en hånd de som virkelig hadde pyntet båten til fest. Så ikke mange Baatplassen.no vimpler heller. Men min vaiet fint mellom KNBF-vimpelen og løvet. Er det bare Østfold og Vestfold som har slike tradisjoner? Er selv fra Østfold men pynter ikke båten selv. Men jeg synes det er en koselig tradisjon. Sitér dette innlegget Link to post
Plomma I Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Normalt pynter jeg båten til St.Hans men i år var været så usikkert, men vi dro på vannet likel haddet flaks det var opphold under hele båtkortesjen so besto av flere hundre båter som var pyntet med flagg og "skog" det var et mektig skue. Her i Sandefjord er St.Hans en og St.Hans dagen så og si helgedager, kommunen og noen få andre bedrifter har fri dagen derpå og dette er en gammel tradisjon. Men det er jo noen som vil ødelegge dette også da og legge St.Hans til nærmeste helg, det synes de fleste her i byen er tull, hvorfor skal "oslofolk" komme og bestemme her nede hos oss, da kan vi jo like godt flytte 17.mai og julaften/nyttårsaften til nærmeste helg også da :smash: Sandefjord har fødselsdag som by St.Hansaften i år er vi 159 år Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Lars H. Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Hei. Dersom jeg er utpå St.Hans eller 17. Mai, pynter jeg alltid båten . Her 17. Mai 2002 Klikk på bildet for større versjon Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Intruder Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Er nok enig i at trærne hører hjemme i skogen,har aldri sett busk båter før!! Flaggspill derimot er flott!! Intruder Sitér dette innlegget Link to post
kongpetrus Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Var ute og skvulpa litt i Middagsbukta igår. Så endel "pynta" båter. Dette var nytt for meg da jeg er førstesessongskipper. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Det med å pynte båten på den måten Inge og Lars viser er noe mange gjør til St. Hans, og det er fint at man holder slike tradisjoner i hevd. Noen som vet hvor denne skikken kommer fra? Tenkte først på Sverige, og midtsommerfeiringen der, men etter å ha lest gunga's svar er jeg ikke så sikker på det lenger Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Det med å pynte båten på den måten Inge og Lars viser er noe mange gjør til St. Hans, og det er fint at man holder slike tradisjoner i hevd. Noen som vet hvor denne skikken kommer fra? Tenkte først på Sverige, og midtsommerfeiringen der, men etter å ha lest gunga's svar er jeg ikke så sikker på det lenger Det kansje bare er meg som er litt konservativ ! tycker meg egentligen bare se motorbåter som åker omkring i kamouflagedräkt, jag skall ta en extra koll imorgon! förövrigt så ösregner det her nere, typiskt midsommarväder, skall strax lämna kontoret, inventer bare ett par kompisar fra Tönsberg så skall vi ut o fire Midsommar ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Astor Svart 24.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Middagsbukta St. hansaften 2004. Når man kom lenger inn i den smale renna ble det enda tettere med båter i alle tenkelige fasonger. Fra de enkle hjemmebygg til luxus i mangemilioners-klassen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
giver Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Var ute og skvulpa litt i Middagsbukta igår. Så endel "pynta" båter. Dette var nytt for meg da jeg er førstesessongskipper.HeiJeg lå i Middagsbukta pyntet med vimpel i salingen, dessverre så jeg ingen andre med samme "pynten". Dette var årets første tur med vimpel i den nye masten. mvh giver P.s. Har vært ute en del i år, men ikke med vimpel. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Kan bare henge meg på her. Middagsbukta var så full av båter at man enkelte steder nesten kunne gå tørrskodd over sundet. Jeg sto på brua på M/S Kaholmen - skipet til sjøheimevernet, og det var litt spennende en stund å se om vi klarte å komme gjennom. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.