bellafalcon Startet 27.Juli.2009 Del på Facebook Startet 27.Juli.2009 Har en Mariner 4 hk (06 mod) til lettbåten som har begynt å trøbble denne sesongen. Motoren starter greit, men etter en liten kjøretur så stopper den, dette gjentar seg hele tiden. Startet sesongen på gammel bensin....Har prøvd å skifte tennplugg, og fyllt på ny bensin uten hell Er det noen som som har noen gode tips her? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
nroo7 Svart 27.Juli.2009 Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 (redigert) tett filter i tanken? eller tett lufting til tanken? Redigert 27.Juli.2009 av nroo7 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Salt Svart 27.Juli.2009 Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 ... eller glemt å åpne lufteskruen på tanken? (been there, done that - med vår 3,5 hk) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post Share on other sites More sharing options...
MajorAndy Svart 27.Juli.2009 Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 Jeg havde også problemer med min. Symptomet var især at den startede fint, kørte fint på lave omdrejninger men gik pludselig og uventet i stå ved max RPM. Jeg fik følgende tip af den danske importør: Prøv at skille hele brændstofsystemet af. Hele vejen fra tanken (du bruger den indbyggede?) og til forgasseren. Sørg for at der ikke er urenheder nogle steder. Lige foran benzinhanen sidder et filter, der kan give problemer. Bare fjern det. Den efterfølgende filter skal nok fange eventuelle urenheder. Hos mig sad det en smule urenheder (noget der lignende et stykke sølvpapir) lige foran benzinhanen. Jeg kan godt forestille mig, at det kan have stoppet brændstof-flowet ved max RPM. Andy Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Droll Svart 27.Juli.2009 Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 Starter motoren.. går 1,5 > 2,5 min før den stopper ??, pumper opp igjen bensin og det er samme leksa ?? Hadde det problemet med en "litt" eldre Mercury.... ET lite frø ifra ei bjørk hadde kommet seg inn i bensinpumpa, der la det seg slik at den ene ventilen ikke tettet helt ( er 2 enkle ventiler for å styre pumpe retningen på bensinen ), motoren klarte da ikke å holde forgasseren fylt ... Du kan prøve å pumpe litt på håndpumpa mens du kjører ( et pump pr 20 sek ?? ) hjelper det på problemet ligger feilen antagelig imellom tank og forgasser... Å pumpe med håndpumpa burde også hjelpe på symptomene som MajorAndy beskriver, da den vil presse igjennom bensinen med mere kraft en den lille bensinpumpa på motoren klarer... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post Share on other sites More sharing options...
Salt Svart 27.Juli.2009 Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 bellafalcon: har du separat tank, eller bruker du tanken på selve motoren? (vår 3,4 hk har ikke tilkopling for separat tank, så vidt vi har sett) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post Share on other sites More sharing options...
bellafalcon Svart 27.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 Motoren har kun seperat tank. Har hatt av filter og blåst gjennom d, tappet av tanken "etter filter" rant greit Lufteskruen har hele tiden vert åpen.. hørte en gang at en vanndråpe i forgasser kan lage mye bry, blandet en liten skvett rødspit i tanken (som kondensfjerner) uten hell Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.