Ulv I Startet 27.Juli.2009 Del på Facebook Startet 27.Juli.2009 Hei, Jeg skal inn til Oslo å jobbe i 2-3 dager, og de jeg skal jobbe hos holder til rett bak Aker Brygge. I den forbindelsen lurte jeg rett og slett på om jeg skulle ta båten inn. Da har jeg overnattingen og alt lett tilgjengelig. Slippe hotell utgifter, taxi osv. Finnes det gjesteplasser en kan ligge i 2-3 kanskje 4 dager der? Evt. hva koster det i august? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Magne_F Svart 27.Juli.2009 Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 Herbern Marina på Aker Brygge. http://www.herbern.no/marina.htm Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 27.Juli.2009 Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 Herbern Marina ligger strategisk til midt på Aker Brygge. Ikke avskrekkende priser heller så vidt jeg husker fra vi lå der for et par år siden. Sjekk på forhånd med plass, ellers kan du bli tvunget til å legge deg på utsiden av moloen og få juling fire ganger i timen fra fergetrafikken til/fra Nesodden/Slemmestad Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Avinus Svart 27.Juli.2009 Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 Du kan også høre i de forskjellige båtforeningene om de har gjesteplasser Småbåthavner i Oslo Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 27.Juli.2009 Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 Mulig at det er korttidsplasser i Vollen også på denne tiden. Da tar du rutebåt rett til Aker brygge, eller buss. Sist jeg lå der dekker prisforskjellen i havneavgift det jeg brukte på kollektivtransport. Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 27.Juli.2009 Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 Eller kanskje bare legge seg hos Frognerstranda Båtforening til kostnad 150,- pr. døgn (inkl. strøm) og brukt mellomlegget til flere på Aker Brygge. Det er gangavstand (10 min.) inn til AB og sentrum. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Ulv I Svart 27.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 Takk for tipsene.. jeg har jo sett de båtene ligge ytterst der tidligere, men tenkte ikke det var gjestehavn. :-) Får vel ringe og bestille plass en dag i forveien :-) Bare må ligge på herberen på selve aker brygge, for da kan jeg ta med meg varene på ei lita tralle og trille de til kunden som ligger rett på innsiden der. :-) Fint å kunne gå på brygga å ta ei pils i sola etter jobben, for så tusle ned i båten å ta et par til der.. ;) Gleder meg.. hehe.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
SiA Svart 12.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2009 Hei! Jobben skal ha en liten tilstelning for de som har tatt fagbrev i år, på Bighorn fredag førstkommende, så jeg lurer på om noen vet om det er ledige gjesteplasser nå, eller har vinterboerne tatt alt? Hadde vært greit å ha "hybelen" rett ved, og så dra til "Borgen" lørdag! Har jo ny varmer.. Hilsen Sindre Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 12.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2009 Hadde båten der fra Fredag-Lørdag, og det var leit og finne plass, da mange av "vinterbeboerne" har flyttet inn! Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 12.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2009 Jeg ville ikke forsøkt engang å komme til helgen. Det begynner å fylles opp bra av båtboere, og torsdag er dagen da man ofisiellt åpner vintersesongen.. Vil nok tro at det kommer mange da, og de som ikke kommer da kommer gjerne på fredag eller lørdag, da blir man lett kastet bort om man har tatt en reservert plass.. Og om vinteren er faktisk alt reservert.. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 12.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2009 Sikkert mulig å få leie plass litt lenger inne i Frognerkilen. Det ser ut til å være mye ledig etter som mange båter er tatt på land og ikke alle plassene blir brukt til vinterhavn. Ikke fullt så stilig som å ha båten like under restauranten, men det bør kunne skaffes noe i rimelig gangavstand. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Kaftein ØL Svart 12.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2009 Bare ta båten! Det ordner seg alltids med båtplass og da får du en fin tur i tillegg! Båtboere er hyggelige og greie å ha med å gjøre, så om du må ligge utenpå noen så burde ikke det by på noen store problemer! Jeg har i hvertfall alltid fått plass med min 48 foter når jeg har kommet inn selv om jeg ikke bor der lengre. Har faktisk vurdert å ramle innom på lørdag kveld. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 13.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2009 Det er jo mulig å ta en telefon og høre med Herbern Marina. Selv om de ikke har den mest oppdaterte nettsiden http://www.herbern.no/ så skal du ikke se bort i fra at telefonnummeret stemmer :-) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
NilsPils Svart 20.Juni.2016 Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 Jeg kommer til Oslo med Saowanee på onsdag og trenger plass (min 4m bås eller longside) for to døgn. Jeg satser på Aker Brygge, men er litt usikker på om det er rift om gjesteplassene nå. Noen som vet? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Normarco Svart 20.Juni.2016 Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 Har brukt båsene i de "nye" kanalene, er selv 4 mtr bred. Der inne finner du bås såvell som longside. Vet derimot ikke noe om det er ledig, det er jo St.hans til helgen Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 20.Juni.2016 Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 Jeg kommer til Oslo med Saowanee på onsdag og trenger plass (min 4m bås eller longside) for to døgn. Jeg satser på Aker Brygge, men er litt usikker på om det er rift om gjesteplassene nå. Noen som vet? På onsdag har ennå ikke skolen sluttet, så jeg tipper det ikke skal være noe problem å finne en plass. Det er en ukedag, tross alt. (Men ikke skyt meg hvis det blir fullt) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
andersb Svart 20.Juni.2016 Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 Er plasser i kanalen ved tjuvholmen også Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 20.Juni.2016 Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 Bare husk å ta med alle feriepenga. 14,- pr. fot blir det fort store summer ut av. RAN spør du meg... Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Da starter vi mot Oslo i dag med en overnatting under veis. Prøver å komme litt tidlig på plass i Oslo i morgen. Kr 14 pr fot er en del penger, men tenk på alt du sparer ved å dikke medbrakt på Aker brygge! Jo mer du drikker, jo mer sparer du. Så da inviterer vi slekt og venner ombord. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
matsemann Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Bare husk å ta med alle feriepenga. 14,- pr. fot blir det fort store summer ut av. RAN spør du meg... Sammenlignet med hva det koster å parkere en bil på en kommunal plass i rød sone, så er jo 14.- pr. fot billig. Står du to timer med bilen din på rød sone koster det nå 134.- kroner. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Har brukt båsene i de "nye" kanalene, er selv 4 mtr bred. Der inne finner du bås såvell som longside. Vet derimot ikke noe om det er ledig, det er jo St.hans til helgen Er plasser i kanalen ved tjuvholmen også Lå der i fjor høst,og der er det egentlig ikke lov å overnatte. Det er også kun et strømuttak der. Det står på et skilt på land. Hadde betalt havneleie før jeg så det, så vi var skikkelig gærne da vi faktisk sov i båten ;-) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Så er det jo muligheter på båtforeningene i Frognerkilen. Mye billigere, og bare en liten tur på promenaden bort til Aker Brygge. Tror min forening tar 150,- for en gjestenatt. Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Lå der i fjor høst,og der er det egentlig ikke lov å overnatte. Det er også kun et strømuttak der. Det står på et skilt på land. Hadde betalt havneleie før jeg så det, så vi var skikkelig gærne da vi faktisk sov i båten ;-) Må innrømme at det var jeg ikke klar over....litt morro å være ånki' gærne en gang iblant da? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 He he Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 22.Juni.2016 Del på Facebook Svart 22.Juni.2016 Er vel installert på AB. Det var en del ledige plasser da vi ankom. Tror det blir ganks fullt utover kvelden. Mulig man kan finne billigere plass, men denne gangen har jeg lovet kona en plass i smørøyet sammen med inbudte gjester. Vi bruker ellers lite penger på marinaer og uteliv. I morgen blir det St.Hans-tur på fjorden med reker og hvitvin. På veien overnattet vi i Sandspollen. Der var det god plass og masse makrell. Tok 25 stk fra badeplattformen på kastesluk. Bra størrelse på de fleste. De gikk rett ifryseren til hummermat. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.