Jump to content

Oppussing av With Drommedille

meldaln

Recommended Posts

Nå har jeg kjøpt meg et prosjekt til, en With drommedille 10 ft med gml Johnson 20 hk seahorse. Ga 3000,- for båt og motor, å skal totalrenovere båten, for det trengs, Ligget på lang i 4 år nå, og MALT utvendig med rødt for ca 4 år siden da. Rød malinga holder på å flake av nå, så må pusse å styre litt der :yesnod: Var også konsoll i båten, fungerer, men må "overhales", treg styring, og skal mye trolig bytte fra 2 spaker til 1, ellers blir det bare nye kabler. Vi får se det litt an etter hvert :smiley:

Har ikke sjekket om motoren går etter å ha stått i ro i 4 år, men blir etter hvert, Har jo en Tohatsu 9.9 også, får se hvilken motor det blir på båten til slutt :smash:

Her er det noen få bilder av båten, men har ikke tatt bilde av motoren enda.

dsc01305.jpgdsc01306.jpgdsc01307.jpg

Motoren er nokså lik dene : http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...folderId=269235 men ikke delemotor. (tror jeg da)

Planlegger Scootersete eller Midtkonsoll istedet for konsollen som er, noe alla på dene Drommedillen her: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...folderId=269235

Kanskje iingen praktisk løsning, men det er jo ungdomsbåt :cool::lol:

Står kmv på rattet, så regner med det er orginal rattet. Da heter vel båten KMV with 320 ? Eller tar jeg helt feil?

Kom gjerne med info om denne båten :yesnod: Båten er vel orginal gul, slik som inni båten :wink:

På forhånd, Takk :smash:

Redigert av meldaln (see edit history)
  • 3 uker senere...

Har funnet ut at båten heter KMV With 200 drommedille, er det noen som vet (ca) årstallet på denne båten da ? Båten er helt ferdig nå, men har glemt å ta noen bilder underveis. Men her kommer de jeg har tatt. :yesnod: båten ble grunnet på utsiden, men ikke innsiden... dsc01316.jpg

Da er båten lakkert på utsiden :wink:

dsc01317.jpg

Motoren som skal på, en Tohatsu 9.9/15 2001 mod langstamme. dsc01319.jpg

Da er båten helt ferdig :flag:dsc01322.jpgdsc01323.jpgdsc01324.jpgdsc01325.jpg

Mangler en liten del til motoren enda, er det noen som har eller noen som vet av noen som har den lille delen som flottørnålen skal være/"gå" "inni" ?? det er en messing dings mener jeg det var. E.v.t noen som vet dele nr. på den delen? Mangler kun den delen som mangler, så er det bare å tut å kjør! :cool:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...