Jump to content

Innvendig rengjøring av dieselmotor

Intruder

Recommended Posts

Hadde  en nabo  en gang, som drev et lastebilfirma og var av den gamle gode sorten. Han tappet alltid av oljen og helte den på veien for å hindre støv(grusvei), deretter fyllte han på diesel i steden for olje, til riktig nivå på peilepinnen, startet opp og lot motoren gå på tomgang i ca. 1min. tappet deretter av dieselen, byttet filter og fyllte på ny olje. Han gjorde det med alle bilene han kom borti, og hørte aldri om en som skar seg.........

Jeg var tenåring den gang, og dette gjorde inntrykk..........

Jeg hadde inntil i vinter en VW Passat 1, 8l bensin fra 1998, hvor det er hydrauliske ventilløftere, disse rakler endel ved oppstart. Møller i Tønsberg tok en motorolje rens på motoren, dvs. ut med olje inn med diesel. startet motoren og lot den gå på  høyt turtall ca 2500-3000 o/min i ca 15 min. Under overvåkning. Ut med diesel og gammelt filter, på med nytt filter og olje. Og motoren ble mye bedre!!!ikke bra , men bedre.

:smash:

Båthilsen fra Fernanda.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...