Intruder Startet 24.Juni.2004 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2004 Ser at det finnes masse "super" stoff for å rense motor før oljeskift. Har også vært borti å bruke diesel eller parafin (1/2l) direkte i olja for så å tomgangskjøre noen minutter før tapping. Er det noen formening om dette, kan det anbefales eller ikke (er jo et problem at man aldri får tømt 100% for gammel olje) Intruder Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 24.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2004 Hadde en nabo en gang, som drev et lastebilfirma og var av den gamle gode sorten. Han tappet alltid av oljen og helte den på veien for å hindre støv(grusvei), deretter fyllte han på diesel i steden for olje, til riktig nivå på peilepinnen, startet opp og lot motoren gå på tomgang i ca. 1min. tappet deretter av dieselen, byttet filter og fyllte på ny olje. Han gjorde det med alle bilene han kom borti, og hørte aldri om en som skar seg......... Jeg var tenåring den gang, og dette gjorde inntrykk.......... Jeg hadde inntil i vinter en VW Passat 1, 8l bensin fra 1998, hvor det er hydrauliske ventilløftere, disse rakler endel ved oppstart. Møller i Tønsberg tok en motorolje rens på motoren, dvs. ut med olje inn med diesel. startet motoren og lot den gå på høyt turtall ca 2500-3000 o/min i ca 15 min. Under overvåkning. Ut med diesel og gammelt filter, på med nytt filter og olje. Og motoren ble mye bedre!!!ikke bra , men bedre. Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.