Jump to content

Sanitærvæske som IKKE lukter "do"?

Skvulpen

Recommended Posts

• 8 år senere...

Hehe - plastikk her, så da var det ihvertfall en ting med min tank jeg ikke behøver å tenke på. Green Viking er fortsatt det beste? Normalt pleier det jo å være utvikling på sånt over en 10 års periode (som er alderen på denne tråden +/-litt).

Thomic leverer i alle materialer som kan sveises, men har de siste årene stort sett levert tanker i syrefast - med mindre man spesifiserer annet.

Edit:la til det om Thomic

Redigert av Napoli (see edit history)

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Beklager så meget at jeg har bidratt til å spore av tråden fra spørsmålet ditt Hr. Trådstarter   :saint:

Hvis kvaliten til Thomic er like bra som servicen deres, kan de sikkert få til det aller meste i de aller fleste materialer. Som nevnt i tråden jeg linket til, er vår tank 15 år gammel og jeg tviler på at de har levert dieseltanker i alu og septik i stål. Jeg har fått tilsendt tegning fra nevnte firma på dieseltankene hvor materialkvaliteten er spesifisert.

Så tilbake til tråden:

Båtplassens egen "Dassmester" har hatt mange morsomme og informative innlegg om hva som skjer nedi septiksystemet ditt etter at du har gjort fra deg det du skal. Jeg har stor respekt for de gamle og erfarne og lever etter hans regler om at god luftig, Green Viking (som ikke er grønn), regelmessig tømming av dassen og en skvett med eddik nå og da er godt for dasshygienen. I tilegg til tider en liten skvett matolje for å blidgjøre pakninger, så ordner naturen resten uten at det lukter antydning av dritt. 

Det har naturen greid i millioner av år, helt til vi menneskene begynte å tukle til med alskens kjemikalier. 

Hvis jeg har forstått ting&tang rett, er GV det nærmeste vi kommer naturprodukter på plastkanne - i hvert fall hvis du skal ha det i dassen, så naturen trenger litt lengre tid enn 10 år på å utvikle nye metoder :giggle:  

Redigert av WGM (see edit history)

Bruker selv Green viking, kjøper den på Europris.

Har i år også begynt med å fylle septiktanken full av ferskvann når jeg kommer hjem til havna.

Innbiller meg at det vil gi mindre lukt da det som er igjen blir veldig fortynnet.

Bare husk å tømme på vei ut neste gang, så du ikke ankommer uthaven med full tank.

Det har nemlig skjedd, og selv om den hadde blitt tømt for septik...er den ikke heeelt tom.

Det fløt endel mais rundt båten☺??

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Får vel bare kjøpe en 2.5L og heller helle det over på en mindre flaske. Synes den 2.5 liters dunken blir litt stor på vårt lille bad.

Større kvanta er ofte greiest med tanke på pris :smiley: Jeg har bare hellet væska oppi ei sprayflaske (ala JIF) som står inne på siden av doen. Enkelt og greit å gi et par sprut oppi skåla før hvert besøk uten noe søl og noen kork som må skrues av.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...