Marwin Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 ...Hold avstand ! Møkka-strålen står ut 3 meter bak båten !!! Den båteieren er ikke fra NordNorge vel? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Napoli Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 På tide å løfte denne tråden igjen :) Noen som har kommet med nye erfaringer? Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Worry II Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Artig at du spør. Jeg kjøpte en kanne med Green Viking I Son i helgen og prøver denne nå. Virker veldig bra. Uvandt at den er klar. Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Les fra #5 og utover her så finner du litt om temaet: https://baatplassen.no/i/topic/119694-rengjøre-septiktank-i-aluminium/ Jeg står inne for mine påstander basert på egen erfaring og bruker kun Green Viking. Denne får du kjøpt bl.a. hos Clas Ohlson. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Vi har vel syrefaste tanker, ikke Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Vi har vel syrefaste tanker, ikke Tror ikke det. Er rimelig sikker på at vår er i aluminium. Den er i fra Thomic som er de samme som har levert dieseltanker i 575 (eller S7S) Alu. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 (redigert) Hehe - plastikk her, så da var det ihvertfall en ting med min tank jeg ikke behøver å tenke på. Green Viking er fortsatt det beste? Normalt pleier det jo å være utvikling på sånt over en 10 års periode (som er alderen på denne tråden +/-litt). Thomic leverer i alle materialer som kan sveises, men har de siste årene stort sett levert tanker i syrefast - med mindre man spesifiserer annet. Edit:la til det om Thomic Redigert 14.Juni.2016 av Napoli (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
WGM Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 (redigert) Beklager så meget at jeg har bidratt til å spore av tråden fra spørsmålet ditt Hr. Trådstarter Hvis kvaliten til Thomic er like bra som servicen deres, kan de sikkert få til det aller meste i de aller fleste materialer. Som nevnt i tråden jeg linket til, er vår tank 15 år gammel og jeg tviler på at de har levert dieseltanker i alu og septik i stål. Jeg har fått tilsendt tegning fra nevnte firma på dieseltankene hvor materialkvaliteten er spesifisert. Så tilbake til tråden: Båtplassens egen "Dassmester" har hatt mange morsomme og informative innlegg om hva som skjer nedi septiksystemet ditt etter at du har gjort fra deg det du skal. Jeg har stor respekt for de gamle og erfarne og lever etter hans regler om at god luftig, Green Viking (som ikke er grønn), regelmessig tømming av dassen og en skvett med eddik nå og da er godt for dasshygienen. I tilegg til tider en liten skvett matolje for å blidgjøre pakninger, så ordner naturen resten uten at det lukter antydning av dritt. Det har naturen greid i millioner av år, helt til vi menneskene begynte å tukle til med alskens kjemikalier. Hvis jeg har forstått ting&tang rett, er GV det nærmeste vi kommer naturprodukter på plastkanne - i hvert fall hvis du skal ha det i dassen, så naturen trenger litt lengre tid enn 10 år på å utvikle nye metoder Redigert 14.Juni.2016 av WGM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Bruker selv Green viking, kjøper den på Europris. Har i år også begynt med å fylle septiktanken full av ferskvann når jeg kommer hjem til havna. Innbiller meg at det vil gi mindre lukt da det som er igjen blir veldig fortynnet. Bare husk å tømme på vei ut neste gang, så du ikke ankommer uthaven med full tank. Det har nemlig skjedd, og selv om den hadde blitt tømt for septik...er den ikke heeelt tom. Det fløt endel mais rundt båten☺?? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Napoli Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Ja, da ser det ut til at det blir Green Viking på meg og da :) får satse på den uten mais. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
matsemann Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Vi kjøpte en 1liters flaske med Green Viking på CO, og denne har grønt innhold. Er det bare på de litt større flaskene den ikke er grønn, eller har vi handlet noe rart? Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 (redigert) Ser ut til at det er store prisforskjeller på 2,5 l Green Viking. Clas Ohlson 189,- og Europris 99,- . Redigert 14.Juni.2016 av AlfArie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Den med farge er vel til kjemiske toaletter. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 (redigert) Gjetter du, eller vet du? Og hva mener du med "kjemisk toalett"? Redigert 14.Juni.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
AlfArie Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 (redigert) http://www.europris.no/catalogsearch/result/?q=green+viking http://www.clasohlson.com/no/view/content/search?N=0&Ntk=All&Ntt=green%20viking&Nty=1&D=green%20viking&Ntx=mode+matchpartial&Dx=mode+matchpartial&showTabs=true Jeg vet ikke, leste kun det som sto på nettsiden til Clas Ohlson. Der fant jeg pris og en liten beskrivelse av væskene. Redigert 14.Juni.2016 av AlfArie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
matsemann Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Det kan nok stemme det, tenkte det bare var forskjell i størrelsen på flaskene. Regner med at "Kjemisk toalett" er type porta potti? Får vel bare kjøpe en 2.5L og heller helle det over på en mindre flaske. Synes den 2.5 liters dunken blir litt stor på vårt lille bad. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Får vel bare kjøpe en 2.5L og heller helle det over på en mindre flaske. Synes den 2.5 liters dunken blir litt stor på vårt lille bad. Større kvanta er ofte greiest med tanke på pris Jeg har bare hellet væska oppi ei sprayflaske (ala JIF) som står inne på siden av doen. Enkelt og greit å gi et par sprut oppi skåla før hvert besøk uten noe søl og noen kork som må skrues av. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.