aop Startet 24.Juni.2004 Del på Facebook Startet 24.Juni.2004 Skal runde Lista i sommer.(Starter i Stavanger) Hvor langt i fra land bør man ligge rundt Listalandet. Kan noen av dere gi meg Waypoint rund Lista. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Skal runde Lista i sommer.(Starter i Stavanger) Hvor langt i fra land bør man ligge rundt Listalandet.Synes jeg husker at det er en "renne" med jevn dybde rundt 1.5 NM fra land. Føles første gangen som skremmende nært, men faktisk så slår bølgene seg ned lenger ute, så faktisk roligere der enn lengre ute. Har ikke draft med meg nå men husker fra utallige reiser rundt (Fra/til Stavanger) at dette er det beste alternativet. (fikk dette fortalt av fiskere rundt Lista landet). Mvh, Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Fiskmåsen Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Jeg ville ikke stolt på waypoints andre sender meg pr. e-post. Dette bør du ta ut av egen gps,kartplotter eller karter. Husk det er du som fartøysjef som har ansvaret for sikker navigering. Og så er det jo morro å sitte hjemme med kartene å planlegge turen! GOD TUR! mvh FA Sitér dette innlegget Link to post
aop Svart 24.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Er klar over at man skal være forsiktig med "andres"Waypoint. Men da jeg ikke har gått ruta tidligere ønsker jeg tips om waypoint. Det vil selvfølgelig bli sjekket mot kartet. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Sitat fra Norges Sjøatlas: Strømsjøen nær Listalandet er nesten alltid grov, uansett vindretning. Når vi runder her er det derfor best å holde et stykke fra land, ca 1 -2 n. mil Sitér dette innlegget Link to post
Stavanger_Seil_AS Svart 25.Juni.2004 Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Det kommer an på båttype og vær. Er det fralandsvind, evt. lite vind/bølger så går jeg så nærme land som "mulig" ellers er sikkert tips som 1-2Nm. ifra et generelt sett godt tips. Drar du fra Stavanger om morgenen så er du der kanskje midt i solgangsbris tider? Atle Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.