neflaa Startet 24.Juni.2004 Del på Facebook Startet 24.Juni.2004 Har sett noen har hatt avstandtabeller mellom stedene langs oslofjorden, og til de mest kjente stedene langs Svenskekysten angitt i nautiske mil. Er det noen der ute som har dette, eller vet hvor dette kan skaffes - ville jeg være takk nemmelig for opplysninger om dette. Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Har sett noen har hatt avstandtabeller mellom stedene langs oslofjorden, og til de mest kjente stedene langs Svenskekysten angitt i nautiske mil. Er det noen der ute som har dette, eller vet hvor dette kan skaffes - ville jeg være takk nemmelig for opplysninger om dette. Anbefaler "Båteierboka", - håper den er i salg hos bakhandlerne fortsatt. Mye nyttig i den boka! Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Jordangers forlag er nok ikke aktivt lenger, men en forespørsel til Nautisk Forlag vil nok gi resultater. Lykke til........ Sitér dette innlegget Link to post
Atco Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Eller du kan bare si hvilke steder du vil fra-til så kan jeg plotte rute på PC og gi deg svaret....veldig enkelt for meg med TIKI-Navigator og Maptech kartene, i alle fall til Gøteborg..... Sitér dette innlegget Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen.... Link to post
Mariell Svart 25.Juni.2004 Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Svenske kryssarklubben har en Waypointsbok også med distansetabbeller. 475 punkter 600 distanser http://www.sxk.se/kretsar/vas/ Selges også hos bokhandlere og i båtbutikker i Sverige. Jeg kjøpte min i Strømstad Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Suzuki Svart 25.Juni.2004 Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Svenske kryssarklubben har en Waypointsbok også med distansetabbeller. 475 punkter 600 distanser http://www.sxk.se/kretsar/vas/ Selges også hos bokhandlere og i båtbutikker i Sverige. Jeg kjøpte min i Strømstad Mariell Selges også hos nautisk forlag i Oslo www.nautisk.no Suzuki - sitter inne, ser ut; ØS PØS Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Fenix Svart 25.Juni.2004 Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Dette kunne vi jo legge inn som en egen tråd, evt. på medlemssidene. Lurer ofte selv på enkelte distanser, men har ikke alltid hverken GPS'en eller bøkene i nærheten. Kunne vært kjekt å slå det opp på baatplassen. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 25.Juni.2004 Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Fant noen avstandstabeller hos ESSO Norge ... har selv printet den ut og laminert den klikk linken under http://www.esso.no/files/pa/Norden/EXXONMO...ANDBOK_2004.pdf side 94 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
enrico Svart 25.Juni.2004 Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Litt av gleden med å planlegge tur er etter min mening å sette kurser og måle avstand i kartet Selvom andre hjelpemidler er mere trendy er jeg ikke sikker på hvor mye raskere det går enn på gamlemåten. Sitér dette innlegget Link to post
stsoleil Svart 25.Juni.2004 Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Om du går inn på www.dataloy.com, finner du et gratis (on enkelt) program med distanser over hele verden. Husk å justere for fart. m v h Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.