fjordplast Startet 30.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2009 (redigert) Jeg har fått en 35hk Johnson med elstart fra 1979. Men jeg har litt problemer med tenningen/tenningsbryteren. Den tenner enten mens starteren går eller så tenner den etter at starerten har sluttet å gå. Er det noen som vet eller har referanse til et koblingsskjema for denne motoren. Ledningene er: Rød - 12V + fra batteriet Sort - Jord (- fra batteriet) Gul/rød stripe - (starteren) Fiolett/hvit stripe - (choke) Sort/gul stripe - Hvordan i allverden skal denne kobles? --cepe Redigert 30.Juli.2009 av fjordplast (see edit history) Sitér dette innlegget Med styren i blodet siden 8 års alder. www.fjordboatclub.com www.fjordclub.com Link to post
fjordplast Svart 10.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 Jeg tror jeg har funnet ut av det. Sort/gul stripe - er til kill switch. Skal være åpen under drift og kobles til jord for å stoppe motoren. Kortsluttende dødmannsknapp kobles mellom jord og denne. --cepe Sitér dette innlegget Med styren i blodet siden 8 års alder. www.fjordboatclub.com www.fjordclub.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.