Audun V Startet 30.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2009 Hei Idag når jeg tok løs, viser oljetrykksmåleren helt viilt. den ligger helt på topp og rykker. Har sjekket ledning til giver uten hell. noen som har erfaring med havari på oljetrykksgiver eller instrument Dette er en VP AD31P jeg kjørte hjem uten å bry meg omdette idag, ca 2 timer uten problem. noen ideer? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 30.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2009 Vanligste feil på instrumenter er dårlig kontakt og spesielt jording, dette utifra egne erfaringer. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Burgermeister Svart 30.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2009 Mål trykket manuelt på motoren, då får du i alle fall svar på om det er oljetrykkspumpa eller instrument/følar feil. På min QMSD er der en blenda slange for dette formålet. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 31.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2009 trykket ligger helt på topp, dvs 15kg, kan vel ikke være oljepumpa da vel? den leverer vel ikke 3 ganger mer en den skal? Sitér dette innlegget Link to post
Burgermeister Svart 31.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2009 (redigert) Nei skulle ikkje tru det, det er vel som oftast for lite trykk som er problemet då. Om den skulle levere for mykje olje skulle det vel bli ei ganske heftig røykutvikling vil eg tru. Redigert 31.Juli.2009 av Burgermeister (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 12.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Hei Fortsetter på denne. Jeg har vært i båten idag, når jeg starter opp ligger trykket på ca 6 kg, altså normalt. Etter en stund eller helt tilfeldig spretter viseren helt på topp. jeg har sjekket alle koblinger på giverene + i instrumentbordet, men dette ser ut som vakkel i et eller annet. Kan det være giveren som er fysisk ustabil? Motoren har 2 givere også noen som vet hvorfor? Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 12.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Ingen innspill på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Ta og bytt olje trykk føleren er nok denne samme problem på min motor ,byttet denne og alt var normalt og det på ny motor.MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Audun V Svart 12.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Takk for svar, vet du hvilken som gjelder måleren? det er 2 stk båk der. Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 (redigert) Motoren har 2 givere også noen som vet hvorfor? I følge boken så er det kun en giver men i tillegg en oljevakt som gir kontakt ved lavt oljetrykk (0,7 bar). Oljetrykksgiveren er den nærmest dynamoen. Redigert 12.August.2009 av ansgar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Sikkert giveren som er defekt.De andre giverene er vel til oljetrykklys eller alarm eller oljetemp hvis du har det.Hadde det samme på min,men den stod konstant på 7kg,nesten på topp.Men jeg bytta både giver og instrument da det var umulig å skaffe giver som passet til det gamle instrumentet.Da var alt ok igjen og trykket ble normalt. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 12.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 (redigert) Hjertelig takk. Er de vanligvis vanskeige å få løs? regner med desse har stått i siden motorene var nye i 1997 Redigert 12.August.2009 av Cranchi30 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 (redigert) Er de vanligvis vanskeige å få løs? regner med desse har stått i siden motorene var nye i 1997 På min 31 motor satt den litt. Og det var vanskelig å komme til med fastnøkkel på baksiden av giveren. Litt tålmodighet så gikk det greit Redigert 12.August.2009 av ansgar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 12.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Ok Har litt blanda erfaring med givere som er skrudd inn i blokka, er det noe man bør spraye med før man prøver kansje? Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Når jeg først fikk løsnet giveren en kvart omdreining skrudde jeg resten ut for hånd. Men du kan jo alltids prøve å spraye på litt rustløser for syns skyld. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 12.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Hehe tar den :) Sitér dette innlegget Link to post
plati1 Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 HeiFortsetter på denne. Jeg har vært i båten idag, når jeg starter opp ligger trykket på ca 6 kg, altså normalt. Etter en stund eller helt tilfeldig spretter viseren helt på topp. jeg har sjekket alle koblinger på giverene + i instrumentbordet, men dette ser ut som vakkel i et eller annet. Kan det være giveren som er fysisk ustabil? Motoren har 2 givere også noen som vet hvorfor? Ingen innspill på dette? Denne motoren har 2 stk oljetrykksmålere .Den ene går til måler den andre er til alarm. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.