Suzuki Startet 24.Juni.2004 Del på Facebook Startet 24.Juni.2004 heisann, skal feste noen "items" på mast og bom, og trenger i den anledning tilgang til en poppetang som klarer 6,4mm nagler.. Er det noen i Oslo området som har en sånn, og er villig til å låne bort.. ? Ettersom jeg er en person med skummelt utseende, tilbys et passende depositum... Suzuki ps - vet at Biltema har tang til 498,- kr. Kan ikke ha ALT heller.... Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
fredriksen Svart 25.Juni.2004 Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Hei Suzuki! Jeg har ikke poppnaggeltang (vel, jeg har en enkel en,..), men ønsker bare å fortelle deg om min lille erfaring: En av mine bedre venner har en pinnebåt (HR26) hvor et kryssholdt er løsnet i masta. Dette er festet med popnagler. Men disse to sitter så dypt inne i kryssholtet, at det hittil har vært umulig å finne enten en popnaggel med lang nok stamme eller en tang med tynn lang nok "snute" til å kunne få festet dette. Antar derfor at man må benytte en noe spesiell tang beregnet for dette. Eller: Jeg skal forsøke å sveise fast to naggel-stammer, legge noe pressfeste (mutre..) rundt denne og så prøve en vanlig tang. :-) fredriksen Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 25.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 ettersom responsen ikke akkurat er overveldende, ser det ut til at jeg må handle tang selv.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Ingar Svart 25.Juni.2004 Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Men disse to sitter så dypt inne i kryssholtet, at det hittil har vært umulig å finne enten en popnaggel med lang nok stamme eller en tang med tynn lang nok "snute" til å kunne få festet dette.Det er bare å tre en bit av et tynt rør utenpå "spikeren" til naglen, evnt bygge opp med noen muttere.. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 25.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Det er bare å tre en bit av et tynt rør utenpå "spikeren" til naglen, evnt bygge opp med noen muttere.. sjennialt Egon ! Har sitti å stussa på åssen jeg skal få til dette, så ligger løsningen rett for nesa på meg ! Thanks Ingar..! Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
fredriksen Svart 25.Juni.2004 Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Det er bare å tre en bit av et tynt rør utenpå "spikeren" til naglen, evnt bygge opp med noen muttere.. Jepp, har prøvd dette, men da ble poppnaglen (stiften i den) for kort. Må derfor prøve å få a: Kjøpt en med lengre stift eller b: sveise sammen to stifter slik at den blir lang nok. Tipper det er 50 mm inn til selve popnaglen, så det brukes muligens noe spesialtenger på Orust... Ellers Suzuki: IM meg, så ser vi om du holder til nært nok til at du kan få låne tanga mi (dyrere å kjøre etter enn å kjøpe en ny..?) Er du nær nok til at det lønner seg, så fikser vi det. :-) fredriksen Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 25.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 finnes endel nagler som har ekstra lang "stift". Hvor lang må den være ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
atletico1 Svart 25.Juni.2004 Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Jeg kommer også til å trenge slik tang i løpet av sesongen for å feste ny spinlock til genoafallet i masten. Må visstnok få tak i nagler av monell (? en legeringstype) og en kraftig popnagletang med langt spisst hode. Jeg hadde tenkt å høre med verktøyutleie firmaer. Eller hvis man kjørte innom en marina/verksted som hadde sådann kan man sikkert få låne en slik popnagletang i fem minutter. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 27.Juni.2004 Del på Facebook Svart 27.Juni.2004 finnes endel nagler som har ekstra lang "stift". Hvor lang må den være ? Suzuki HeiDu kan jo spørre et riggverksted om hvordan de gjør det, eventuellt låne tang av dem. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Nibba Svart 27.Juni.2004 Del på Facebook Svart 27.Juni.2004 Spør på ett Blikkenslagerverksted de har store poptenger Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.