Jump to content

Hvorfor er det så mange Draco 20+ fotere til salgs samtidig?

småbåtentusiasten

Recommended Posts

Hvis man skal kjøpe ny motor til båten ryker det jo fort en del penger. og da er det jo lett å vurdere om man ikke får en nyere båt med nyere motor for ikke så veldig mye mer penger, i stedet for å oppgradere den gamle.

Helt enig. Dessuten vil man vel som regel gå kraftig i minus den dagen båten skal selges, da du ikke vil få igjen den betydelige investeringen en ny maskin tross alt er.

Jeg antar at 2300 går mer behagelig og med mye mer tyngde enn 2000, men det er nok ikke derfor prisforskjellen er såpass stor. 2300 er mye mer båt, med separat WC, kokemuligheter og mye mer armslag både ute og inne. Separat WC etc. er egenskaper som er verdifulle for de fleste kjøperne. 2000 mangler alt dette.

(I tillegg synes jeg selv at proporsjonene mellom overbygget og skroget er finere på 2100 og 2300 (både før og etter faceliften midt på 80-tallet) - særlig 2300 synes jeg har fine linjer før faceliften. 2000 virker høy og smal i forhold til 2300. 2300 med dobbel motormontasje var en drømmebåt for meg da jeg var liten gutt... Dobbel motor er MEGET sjelden på disse båtene, men det var liksom toppen dengang...)

Redigert av PKW (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...