Jump to content

Transport av Polar 770 Oslo - Jessheim, trenger tips på kranbil.


Polarn

Recommended Posts

Nei, jeg har hatt opplagshenger di siste årene, men flere av mine venner setter båten på isoporklosser. Altså noen plankebiter under kjølen, og isopor lenger ut. Hør med Sjåføren om har kan skaffe isoporklosser, han har skaffet det før.

 

 

4511_86445117539_660147539_2350161_4996532_n.jpg

Dette er igrunn helt feil da, for skuta bør stå med baugen øverst.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Hvorfor det? Så vann samler seg bak? Polarn er laget slik at den er høyest bak med roret som stikker lengst ned så kan bli litt pes å få baugen høyest.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Dessverre blir jeg nødt til det. Er et tonn av jobb etter motorbytte også, så skal jeg opereres i en skadet skulder 1.sep. Like greit å få utført resterende jobb hjemme ut august. For så å gå på`n igjen når jeg er fullt restituert. Har jo Norkappen som straks er ferdig pusset opp da. Blir nok en tur på vorma da gitt. Storsjøen også vil jeg tro.

Redigert av POLARN (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Vet egentlig ikke om jeg trenger de da planen er å ha båten hjemme kun i vinter, men jeg må tenke litt på den. Plutselig blir det en vane :lol:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Isopor klosser lager store "gule" flekker i plenen.

 

Tenk litt andeledes. Vanlig gressplen tåler 1 Kg pr cm2. La oss si at snekka veier 2 tonn. Det blir 2000 cm2.

Tenk deg en krybbe som viler på 2 stk 2"x4" på høykant - som er 2 meter lange. Det er 2000 cm2.

 

Mye letter å skjule to smale (5 cm) gule striper i plenen enn fire svære gule felt.

 

Kona kommer til å sette pris på det.

Link to post
Share on other sites

Det jeg synes er litt skummelt er hvor mye båten eller støttene kan synke i plenen. Ny plen kan man alltid så på nytt med tanke på gule flekker. Men det er litt kjipt å måtte grave frem halve kjølen til våren. Er det ikke bedre å få mest mulig vekt fordelt over størst mulig flate da? Hva med paller da?

Redigert av POLARN (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...