Brynjar Startet 1.August.2009 Link til dette innlegget Startet 1.August.2009 Det hender jo at man har med et par stenger og prøver å få no torsk eller makrell når vi surrer rundt i skjærgården her.. Jeg har imidlertid fint lite peiling på hva slags redskap man får fisk på og hvor det er fisk å få. Har ekkolodd men det er jo alltid noen plasser det bruker å stå fisk (?) Har prøvd med noen forskjellige sluker og et par sånne gummimarker på stanga uten å få noe. I dag lå jeg ute ved Prestøya - så masse fisk på loddet men fikk såvidt et lite napp... Mangler nok den grunnleggende lokalkunnskapen så hvis noen har et tips eller to er jeg takknemlig Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
LM 605 Svart 1.August.2009 Link til dette innlegget Svart 1.August.2009 Utenfor Oksøy fyr er der altid fisk. Forsøk med pilk eller harpe på Oksøygrunnene, så pleier det stort sett og bli fisk, enten torsk eller sei. Nå hører jeg de får en del lyr også, men det er noe lenger vestover. Innenfor Grønningen fyr er også bra fiskeplasser. Sitér dette innlegget Link to post
Zenit Svart 1.August.2009 Link til dette innlegget Svart 1.August.2009 (redigert) Kast stanga og finn frem pilk og harpe Om du er villig til å ofre en sei så fungerer dette meget godt som agn på pilken og makkene. Skjær i passende biter og fest godt på kroken så biter kanskje biter både lange og brosme på og. Redigert 1.August.2009 av Zenit (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 1.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2009 Takker og bukker. Jeg får ta en tur ut til fyrene og prøve harpa jeg har liggende. Går det mast i "vanlig" fiske eller dorges det også? Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Fjordutsikt Svart 1.August.2009 Link til dette innlegget Svart 1.August.2009 (redigert) Skal du dorge etter makrell så skal du bytte ut alle krokene med marker i forskjellige farger på harpa med sorte kroker - ja KUN sorte kroker!!! - da får du makrell - skitt fiske Redigert 1.August.2009 av Fjordutsikt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 1.August.2009 Link til dette innlegget Svart 1.August.2009 Er det makrell du vil ha? I såfall vet jeg om et par plasser jeg alltid pleier å få fisk :-) skal si i fra neste gang jeg skal ut, så kan du joine :-) jeg har laget et spor i ripa slik at jeg husker plassen hver gang ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Brynjar Svart 1.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2009 (redigert) jeg har laget et spor i ripa slik at jeg husker plassen hver gang ;) Du er ikke den første... Jeg vokste opp med å ha "me" eller "mea" (fl) . F.eks med spissen av ei øy til nord og et rødt hus direkte vest så er du akkurat på plassen. Nå for tia settes vel bare et "kryss" på plotteren.. -takk for tilbudet forresten Redigert 1.August.2009 av Brynjar (see edit history) Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Brynjar Svart 5.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 (redigert) Så var turer til Oksøygrunnene gjort. I går fikk jeg 2 fine lyr (småmakrell?) på 2 forsøk, var bare utpå en svipptur. I dag var vi 2 stykker som fisket i drøye 3 timer uten å få en eneste fisk. Kjedelig. Jeg investerete i et lite fiskehjul (juksa). Modell Hitra fra Sølvkroken. Mye greiere enn harpe synes jeg. Redigert 5.August.2009 av Brynjar (see edit history) Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.