dieselfan Startet 1.August.2009 Del på Facebook Startet 1.August.2009 Ryktene om VP's D3-220 har svirret rundt i ett år nå, men er det noen her på forumet som vet noe? 220 HK og 325 kilo med drev er virkelig noe og vente på om man liker lette nette båter... Jeg ender med å kjøpe Steyr om VP ikke leverer snart. 220'n nevnes i marinedivisjonens kvartalsrapport. Håper det finnes noen her på forumet som kan dele litt innformasjon Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 1.August.2009 Del på Facebook Svart 1.August.2009 (redigert) D3-220 må jo være perfekt til dobbelinstallasjon i 26-32 fotsklassen, for de som vil ha litt god fart Min er godkjent for 2x225 hk så 2x220 hadde vært lekkert. Synd da at min er ombygd fra to til en motor. Ikke så fristende å sage opp akterspeilet nok en gang. Redigert 1.August.2009 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
dieselfan Svart 1.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2009 -84 Windy 27 med 2x D3 220 med joystick styring hadde sikkert fått halve Harstad til å sperre øynene opp... Mer hest og lavere vekt enn en D6, men tilbake til saken... når er den tilgjengelig. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 1.August.2009 Del på Facebook Svart 1.August.2009 (redigert) Det var jo en artikkel i Båtmagasinet for noen år siden om en Windy 27 med 2 x KAD42, den toppet 43 knop med de tunge motorene. Så to lettvektere med samme ytelse hadde jo vært morsomt, 46-47 knop kanskje. Du har ikke vurdert VW Marine's eminente V6 diesel med 225 hk eller 265 hk da ? Vekt 325 kg (kun motor). Men den er kanskje en prisklasse over. Redigert 1.August.2009 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
dieselfan Svart 1.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2009 teerex: helt klart enig med deg i at VW's TDI kjempe er et godt alternativ. Noe tyngre men med desto mer hest. Jeg er heldig å har en fast mekaniker som er på alle VP kursa, det blir tunga på vektskåla for meg. Jeg er så metta med svada. Jeg MÅ ha en mekaniker som kan og vil.. også i helgene. Håper inderlig VP velger å dimensjonere kjølesystemet slik at man slipper tull så snart det irrer litt etter to år.... Er det virkelig ingen som har noen kjente i Volvo systemet som kan hoste opp liytt fakta? Når kommer den ?? Sitér dette innlegget Link to post
ftuhus Svart 3.August.2009 Del på Facebook Svart 3.August.2009 Du har vell sett denne ? http://www.batliv.se/article.asp?newsid=1712&comment Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 18.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2009 Takk ftuhus, den hadde jeg ikke sett. Ser at vekta er oppjustert til 353kg montro om det er race ready med olje og kjøleveske siden den er oppgitt til 325 tørr ?? Har hørt at Windy skal teste den "stikke styrte" versjonen ganske snart. Men sitter fortsatt igjen med det store spørmålet: Når kan D3-220 kjøpes av vanlige dødlige ?? er det ingen som vet noe om det ?? Plzzz Sitér dette innlegget Link to post
b-e-p Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Nye Volvo Penta D3-220 skulle vert lansert i uke 37 men er utsatt til uke 50. Her er e-posten jeg fikk fra Volvo: Hei Den nye D3 motoren som var satt opp for levering i uke 37 er nå desverre utsatt til uke 50. Volvo Penta ønsker alle barnesykdommer fjernet fra denne motoren før den plasseres ute i markedet og det er nok et fornuftig valg. Jeg må få beklage til de som har lagt opp til produksjon av båter med denne motoren til høsten. Eksisterende D3 vil da selvsagt bli levert i mellomtiden som en erstatning. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2009 (redigert) Supert b-e-p, da kan du gjette hva jeg ønsker meg til jul... Ønsket mitt om at VP skulle ta kjølesystemet på alvor er etterfulgt, mesteparten av vektøkningen (fra 325 til 353kg) fra D3-190 skyldes nye og større kjølere. Redigert 28.September.2009 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.