Dag-Håkon Startet 1.August.2009 Del på Facebook Startet 1.August.2009 (redigert) Noen som har en pdf utgave av service manualen for DP-E drevet? Noen som vet forskjellen mellom DP-E og DP-C( og andre tidligere modeller? Når motor og drev har gått en stund må jeg øke turtallet til omkring 800omdr/min for at drevet skal koble inn forover og er jeg er redd for at koblingskonen er utslitt til tross for kun 670 timer bruk! Hilsen Dag-Håkon Redigert 1.August.2009 av Dag-Håkon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 1.August.2009 Del på Facebook Svart 1.August.2009 Her har du linken til VP's søkbare dokument register. Her det imponerende godt utvalg... søk i vei. http://www.volvo.com/volvopenta/se/sv-se/m...tion_search.htm Sitér dette innlegget Link to post
Dag-Håkon Svart 2.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2009 Hei! Siden er OK for instruksjonsbøker for motorer men har ikke opplysninger om drev utover vanlig vedlikehold som olje, anode og belgbytte dag-Håkon Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 2.August.2009 Del på Facebook Svart 2.August.2009 jeg har fra 280 til DP-C som pdf fil Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.August.2009 Del på Facebook Svart 2.August.2009 Flott om du kan legge den i Dokumentarkivet. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 2.August.2009 Del på Facebook Svart 2.August.2009 (redigert) Skal prøve det ok da er det lastet opp.. Service manual til VP 280 - 290DP-C Drev Volvo_280_290_service.zip Redigert 2.August.2009 av Draco20 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.August.2009 Del på Facebook Svart 2.August.2009 Beklager, det viste seg at den allerede lå i arkivet. Tusen takk likevel for at du lastet opp. Sitér dette innlegget Link to post
Dag-Håkon Svart 29.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2009 (redigert) Verkststadshåndboken for Volvo Penta drev som ligger i dokumentarkivet dekker til og med DP-C. Da jeg skulle ta av drevet i går stemte derfor ikke kart og terreng. I håndboken står det at en skal bruke M6 skruver på minst 30mm for å presse ut lagertapp øvre vekselhus men bolten som står her er mellom 9 og 10mm og M10 har både .5mm for stor diameter og annen stigning enn bolten som står der. Noen som har tatt av DP-E drev og kan fortelle meg hvilke bolter jeg trenger eller hva annet jeg kan gjøre? Redigert 29.Oktober.2009 av Dag-Håkon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 29.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2009 Jeg gjorde det samme som deg. Fant ikke ut av hvilke skruer som skulle brukes første gangen jeg skulle demontere DPE drevet. Nå bare bikker drevet fra side til side slik at lagertappen løsner litt. Så tar jeg en tang med litt bredt nebb og klyper på tvers mellom skruene. Så vrir jeg og drar ut lagertappen. Når jeg setter på drevet om våren sprayer jeg alle delene med litiumfett fra Biltema, da er alt mye lettere å ta av om høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Dag-Håkon Svart 30.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2009 Takk for tips, litiumfett skal på! Ringte Gulliksen i Ålesund som sa jeg kunne bruke bruke skruene til bakdekselet for å terse av lagertappen (de to andre hullene). Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 30.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2009 bruke skruene til bakdekselet for å terse av lagertappen (de to andre hullene). Hva mener du med det? Trenger tips, skal snart av med 2 sånne, bare ryggen blir bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Dag-Håkon Svart 30.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2009 (redigert) Lagertappen har fire hull. To som boltene står i og to som er litt mindre som skal brukes for å terse av tappen ved demontering. Volvo Penta i Ålesund (Gulliksen) sa at jeg kunne ta skruene fra bakdekselet og skru dem inn i lagertappen (samtidig) og på den måten terse av tappen.I sevicemanualen står det at man kan bruke to minst 30mm lange M6 skruer til jobben. Redigert 30.Oktober.2009 av Dag-Håkon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.