Jump to content

Interessant byggelogg fra Norge!

MagneO

Recommended Posts

• 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Flott båt.

Og spantene beskriver jo fasongen på båten. Så det er vel ikke mer kurver enn det som trengs :thumbsup: Forøvrig er det sikkert "plank" da de jo fjernes når laminatet er ferdig.

Jeg byggde en gang en Glen-l båt på nesten samme måte. Supersterkt skrog. Vakkert med tre. Savner faktisk treverket litt. Plastbåt er ikke mindre vedlikehold enn en slik kaldbakt .

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Forøvrig er det sikkert "plank" da de jo fjernes når laminatet er ferdig.

Joa, det er nok plank, og sikkert kjøpt på en trevarehandel også, men jeg fomulerte meg sikkert litt dårlig.

Det ser veldig rett og kjedelig ut, samt at hele designet totalt sett ser veldig firkantet ut, både i skrog og overbygg.

Sidene på båten har ikke en eneste kurve, bortsatt fra baugen.

Nybygg_093_picnik.jpg

Overbygget har heller ikke en eneste kurve, og sidene er av helt rette plater.

Nybygg_481_picnik.jpg

Jeg er bare enig med andre som synes designet ikke er det beste. Det er en grei båt, men ikke noe mer enn grei heller, jeg synes ikke den er vakker, noe som er synd da håndtverket ser meget bra ut.

Smaken er selvfølgelig forskjellig, men jeg synes det ser bedre ut med litt kurver i skroget, og synes det er synd å se mye arbeid ende opp i en båt som blir seende ut som den på bildene over, istedet for noe slikt som på bildene under her:

Mulder_Eleonore_ph_Corbo_08_resize_copy.jpg

Mulder_Eleonore_ph_Corbo_12_resize_copy.jpg

Til og med Richard og Otto hadde mer "sjvung" i designet for drøye 70 år siden:

amika.jpg

Tja, dette er vel ment å være en båt som skal selges til en fornuftig pris i dagens marked. Det er vel ikke meningen at det skal se ut som det er fra gamledager. Jeg føler at det er en del som mener at alt som er laget av tre må se ut som om det er laget før krigen!

Tja, dette er vel ment å være en båt som skal selges til en fornuftig pris i dagens marked. Det er vel ikke meningen at det skal se ut som det er fra gamledager. Jeg føler at det er en del som mener at alt som er laget av tre må se ut som om det er laget før krigen!

Jeg synes nettopp det er problemet med denne båten. Den ser ut som om den er designet på tredvetallet. Da sikter jeg primært til overbygget.

mvh tuffff

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...