Sjeldenutpå Svart 18.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2010 får lyst ......! hehe Takk til MagneO for oppdateringer Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
MagneO Svart 4.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 http://vaagsnes.no/nybygg Det kjøres på! Mvh Sitér dette innlegget Link to post
withsmann Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Hehe...BAUGpropell AKTER(hekktrusther?)Men for all del, veldig fine båter de lagde. Sitér dette innlegget Link to post
MagneO Svart 27.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2010 Finish-arbeidene tar tid, men det går fremover! http://vaagsnes.no/nybygg/ Mvh Sitér dette innlegget Link to post
MagneO Svart 22.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 Og da var den på havet! http://vaagsnes.no/nybygg Mvh Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 Vakkert arbeid, meeeeen kanskje designeren burde få seg et oppfriskningskurs. Den der var han ikke heldig med mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 Den der var han ikke heldig med Hva er galt ? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 Hytta ser ut som den er fra en sjøbuss fra tredvetallet - med flybridge mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
grønningen Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 synes den ble rektigt så flott Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
MagneO Svart 23.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 Helt enig, mye stiligere enn disse plastbåtene der man må bort å lese på skiltet for å finne ut hva det er. Hvis jeg skulle komme med noe kritikk så burde kanskje fly-bridgen vært malt beige den og. Mvh Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 (redigert) Flott håndtverk, men er enig med tuffff. Spantene er også helt fullstendig uten kurver, ser ut som plank kjøpt på Maxbo som er skrudd sammen. Redigert 23.Oktober.2010 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 Flott båt. Og spantene beskriver jo fasongen på båten. Så det er vel ikke mer kurver enn det som trengs Forøvrig er det sikkert "plank" da de jo fjernes når laminatet er ferdig. Jeg byggde en gang en Glen-l båt på nesten samme måte. Supersterkt skrog. Vakkert med tre. Savner faktisk treverket litt. Plastbåt er ikke mindre vedlikehold enn en slik kaldbakt . Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
adeneo Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 Forøvrig er det sikkert "plank" da de jo fjernes når laminatet er ferdig. Joa, det er nok plank, og sikkert kjøpt på en trevarehandel også, men jeg fomulerte meg sikkert litt dårlig. Det ser veldig rett og kjedelig ut, samt at hele designet totalt sett ser veldig firkantet ut, både i skrog og overbygg. Sidene på båten har ikke en eneste kurve, bortsatt fra baugen. Overbygget har heller ikke en eneste kurve, og sidene er av helt rette plater. Jeg er bare enig med andre som synes designet ikke er det beste. Det er en grei båt, men ikke noe mer enn grei heller, jeg synes ikke den er vakker, noe som er synd da håndtverket ser meget bra ut. Smaken er selvfølgelig forskjellig, men jeg synes det ser bedre ut med litt kurver i skroget, og synes det er synd å se mye arbeid ende opp i en båt som blir seende ut som den på bildene over, istedet for noe slikt som på bildene under her: Til og med Richard og Otto hadde mer "sjvung" i designet for drøye 70 år siden: Sitér dette innlegget Link to post
MagneO Svart 24.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 Tja, dette er vel ment å være en båt som skal selges til en fornuftig pris i dagens marked. Det er vel ikke meningen at det skal se ut som det er fra gamledager. Jeg føler at det er en del som mener at alt som er laget av tre må se ut som om det er laget før krigen! Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 24.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 Heller det enn at det ser ut som det er laget på IKEA Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 24.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 Her går det jo stadig fremover! http://vaagsnes.no/nybygg/ Mvh Ser ut som denne er havnet i min hjemmehavn....Gåseidvika Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
tuffff Svart 24.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 Tja, dette er vel ment å være en båt som skal selges til en fornuftig pris i dagens marked. Det er vel ikke meningen at det skal se ut som det er fra gamledager. Jeg føler at det er en del som mener at alt som er laget av tre må se ut som om det er laget før krigen! Jeg synes nettopp det er problemet med denne båten. Den ser ut som om den er designet på tredvetallet. Da sikter jeg primært til overbygget. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.