Jump to content

Diesellekkasje fra dyse på Mercedes OM636

willyh

Recommended Posts

Heisann

Kjøpte for en stund siden en 26 fots kogg med en Mercedes OM636. Etter noe styr for å få henne trutnet ligger hun nå pent på vannet og bare venter på å bli brukt. Men da jeg startet motoren lekker det diesel fra dysen (fremste). Jeg troddet det var pga for stor returslange, så byttet denne. Men det lekker fortsatt

Jeg strammet det jeg var kar til på de to nederste, og litt på den øverste (dieselrøret), men det lekker fortsatt noe. Antar jeg må finne tak i noe lock tight eller noe som fyller gjengene her. Det jeg lurer på er om noen har opplevd samme problem, og om jeg kan dele denne i to på midten, eller er det noe som må settes med ett spesielt moment?

Jeg opplever også noe damp/røyk/eksos fra motoren når det blir varm, men virker som det forsvinner etter en stund... Noen som kjenner igjen dette?

Håper noen kan gi meg ett tips eller to her.

En fortsatt god sommer ønskes alle.

Mvh

Willy

hvis det lekker ut av sporet i toppen som dysa sitter i så er det vel bare en kobber tettning.Så sant det ikke er foring på mercedesen da,men lekker det i selve dysa,så lønner det seg vel og la fagfolk ta det.Plukk ut alle som en og overhal de i samma slengen,monter med nye tettninger så blir det så bra så.Men er det kjølekappe så pass på og tapp kjølevann før evnt en demontering.mvh christian

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...