Jens_P Startet 25.Juni.2004 Del på Facebook Startet 25.Juni.2004 Holder på å bytte tetninger i sjøvannspumpa til motoren, type Jabsco impellerpumpe. Ved demontering satt tetningen mot impellersiden som på venstre bilde, denne siden mot sjøvannet. Pumpa lekket og jeg mener tetninger er byttet for 4 år siden. Synes de bør vare lenger. Synes siden med fjæra (høyre bilde) bør være mot den siden med væske, men vil den overleve inn mot pumpehuset og saltvann? Mener å ha lest at simmerringer er laget for å tette mot den ene siden bare! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Ingar Svart 25.Juni.2004 Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Som du sier skal fjæra være på siden mot vann/olje, mao satt din feil vei. Man får kjøpt simmer-ringer med rustfrie fjærer til sjøvanns-siden. Får man ikke tak i nye slike kan man flytte fjæra over fra den gamle. At de holder kun 4 sesonger er helt normalt. Jeg har loddet på en liten trakt på det øvre dreneringshullet og drypper litt olje her en gang imellom. Men om det fører til noe signifikant lenger levetid på ringene har jeg ikke funnet ut av enda. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 25.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Som du sier skal fjæra være på siden mot vann/olje, mao satt din feil vei. Man får kjøpt simmer-ringer med rustfrie fjærer til sjøvanns-siden. Får man ikke tak i nye slike kan man flytte fjæra over fra den gamle. Takker! Du bekreftet min mistanke. Har fått nye tetninger fra Perkins. Legger inn litt fett på fjæra og setter inn disse. Så får det vise seg om de er rustfrie. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Ingar Svart 25.Juni.2004 Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Såsant de ikke er spes. beregnet på vannpumpa (koster gjerne det mangedobbelte av vanlige) er fjæra nesten garantert av vanlig stål. Kan lett testes med en magnet. Ville ikke montert uten å ha sjekket dette. Do it once..... Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 25.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Det er vanlig stål i fjæra. Det er fredag og brukbar værmelding, så her blir det å sette inn det jeg har. Får korrigere visdomsordet, Do it twice, get experience! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Ingar Svart 25.Juni.2004 Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Det er vanlig stål i fjæra. Det er fredag og brukbar værmelding, så her blir det å sette inn det jeg har.Du kan sjekke fjærene på de gamle, er en av disse rustfrie er det enkelt å flytte den over. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 25.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Det går kanskje frem av bildet, fjæra på den jeg tok ut var rusten. (selv om den hadde stått feil vei!) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.