Pelle Parafin Startet 2.August.2009 Link til dette innlegget Startet 2.August.2009 En Norsk seilbåt sto på grunn i to dager på Danske kysten,før den fikk hjelp,hvordan går det ann? http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=565350 Sitér dette innlegget Link to post
Nautilus Svart 2.August.2009 Link til dette innlegget Svart 2.August.2009 Man kan vel anta at vedkommende ikke hadde VHF ombord. En skikkelig nødrakett når mørket har senket seg kunne jo også gjort susen. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 2.August.2009 Link til dette innlegget Svart 2.August.2009 Jeg har sagt det før og sier det gjerne igjen: VHF, VHF, VHF! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
benq Svart 2.August.2009 Link til dette innlegget Svart 2.August.2009 Rart at han ikke hadde noen slags muligheter til å sende en melding. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Kanskje han var på heisatur ? Ikke førstemann om så var. Sitér dette innlegget Link to post
mikke Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 han såg vel ingen grunn til og signalisere nød før han var tom for øl (kan jo ta ett par dager om du r alene ) :) Sitér dette innlegget ja, til Skuddpremie på Hekksjøgeneraler !! Det er land som er farlig, ikke vann !. Link to post
Salt Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Med den posisjonen som er angitt i artikkelen det ble referert til, må skipperen ihvertfall ha vært på ville veier. Området sør for Læsø er ikke akkurat der de fleste ville beveget seg med båt. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
roaldbj Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 ..... Området sør for Læsø er ikke akkurat der de fleste ville beveget seg med båt. Jeg deler den oppfatningen. Og det er svært mange steder i de danske farvann man skal være vaktsom. Sør for Skjælland, eksempelvis omkring Femø, er det mange steder man skal være ganske vaktsom. Da er det atskillig enklere å seile på innaskjærs på den svenske vestkysten hvor det nærmest er oppmerket hvor man skal seile. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.