TB2855 Startet 2.August.2009 Link til dette innlegget Startet 2.August.2009 Vi alle vet att vi skal bruke toalettpapir som er beregnet for pumpetoaletter ombord i båten. Men når dette plutselig tar slutt, og ikke er en eneste båtbuttikk i nærheten da er rådyra gode. Vart stående med min bedre halvdel no nylig å diskutere dette på lokalbutikken på Kalvågen her forleden. Å vi var sterkt uenige om hvilket av de "normale" toalettpapira som løste seg best opp. Jeg mente resirkulert økonomipapir og ho mente .....noe annet. Men hva mener dere? Her er det vel mange erfaringer. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
haraldk Svart 2.August.2009 Link til dette innlegget Svart 2.August.2009 Unngå resirkulert papir, det løser seg ikke opp pga. mye limstoffer. Lambi er helt OK. Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 2.August.2009 Link til dette innlegget Svart 2.August.2009 resirkulert papir er fullt av lim og derfor uegnet i båt. Kjøp papir med nyfber! Lars O. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 2.August.2009 Link til dette innlegget Svart 2.August.2009 LAMBI fungerer utmerket, aldri noe tull. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Frøken Fryd Svart 2.August.2009 Link til dette innlegget Svart 2.August.2009 Jeg kjøper alltid på daglighandelen, velger de hvite myke, prisen bestemmer resten... Sitér dette innlegget Link to post
mikke Svart 2.August.2009 Link til dette innlegget Svart 2.August.2009 aldrig tenkt på att det skulle vere no problem , men har jo billig pumpe , er vel kanskje sartere om man har no nymotens finstas Sitér dette innlegget ja, til Skuddpremie på Hekksjøgeneraler !! Det er land som er farlig, ikke vann !. Link to post
evn Svart 2.August.2009 Link til dette innlegget Svart 2.August.2009 lambi eller myke toalettparpir det funker fett Espen Sitér dette innlegget på jakt etter båt Link to post
haraldk Svart 2.August.2009 Link til dette innlegget Svart 2.August.2009 aldrig tenkt på att det skulle vere no problem , men har jo billig pumpe , er vel kanskje sartere om man har no nymotens finstas Den ene gangen vi hadde problemer var med god gammeldags "billig pumpe" i kombinasjon med resirkulert papir. Nå, med elektrisk kvern, kunne vi sikkert brukt resirkulert papir, men tar ikke sjansen på samme drittjobb en gang til.... Sitér dette innlegget Link to post
mikke Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 nå!! har du vorte skremt!! :) har til min glede lagt merke til att dassen tar seg av stort sett det den får servert , det vere seg grønsaksavkapp eller restene av middag (dog ikke bein selvfølgelig) knurrer litt om det blir for mye kaffegrut og yter distinkt motstand , men det og går greit til slutt :) Sitér dette innlegget ja, til Skuddpremie på Hekksjøgeneraler !! Det er land som er farlig, ikke vann !. Link to post
Hansi Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Er nok kun snakk om tidsspørsmål får du også får en drittjobb å gjøre hvis du skal fore dassen med alt fra grønnsakavfall til bleier.. Sitér dette innlegget Link to post
mikke Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Er nok kun snakk om tidsspørsmål får du også får en drittjobb å gjøre hvis du skal fore dassen med alt fra grønnsakavfall til bleier.. Vel det GÅR en grense , og det e muligens bleier , Det heter jo dessuten aldrig kvinnfolk i båt ! og da er vel risikoen for bleier minimal , (men det er klart jeg har jo blitt en smule imponert av den inneboende pumpa , så det ligger vel ann till et veddemål om den tygger en pampers :) før den skiftes :) Sitér dette innlegget ja, til Skuddpremie på Hekksjøgeneraler !! Det er land som er farlig, ikke vann !. Link to post
Spinnaker Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 , (men det er klart jeg har jo blitt en smule imponert av den inneboende pumpa , så det ligger vel ann till et veddemål om den tygger en pampers :) før den skiftes :) Er det en elektrisk kompostkværn du har montert? Noe som setter en kraftig brems på elektriske toalett er tamponger, og Torky tørkepapir, da blir det stopp. Det har også vært problemer med billigdasspapir, og siden man skal kose seg på sjøen er det verdt de ekstra kronene Lambi koster. Med slikt mykt fint papir, er det også mindre risiko for sår bak Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
SveinHa Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Har stort sett i alle år brukt resirkulert papir og de par gangene det har stoppet seg til er det etter et par damedoser papir uten skikkelig nedpumping mellom... De siste par årene har jeg brukt vanlig mykt papir for sikkerhets skyld men ser ikke på det som et must. Fikk med en dassjobb i sommer da en besøkende ombord slapp en god dose Torky i porselenet :headbang: Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
LALUNA II Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Har brukt resirulert i mange år aldri hatt noen problemer gjelder kvern og pumpetoalett For ca 1 år siden tok vi en test med lambi kontra resirkulert og det var det resirkulerte papiret som løste seg opp best Det eneste som har tettet var da en av ungene hev en våtserviett i do elektrisk tma kvern. da ville den ikke pumpe det ut...... klinte bare til kverna fikk plukket ut dritten og siden aldri hatt problemer Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
TB2855 Svart 3.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Ok, dette er omtrent fifty fifty resirkulert og Lambi. So da er vi trygge alle mann, jeg har brukt begge deler, og aldri hatt noe tull. Men syns det var greit å høre med Norges største databank på marine høgteknologi nemmelig baatplassen.no God stakefri sommer videre. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Spinnaker Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Ok, dette er omtrent fifty fifty resirkulert og Lambi. God stakefri sommer videre. Ikke bare stakefri, men med den største gjengen uten såre hemorider Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Roger jo Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 LAMBI fungerer utmerket, Lambi har både 100% nyfibre og resirkulert. Merke er uvesentlig det er 100% nyfiber som teller. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Spinnaker Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Lambi har både 100% nyfibre og resirkulert. Merke er uvesentlig det er 100% nyfiber som teller. Ja, den er ikke resirkulert den jeg benytter, det sjekket jeg på pakken for sikkerhets skyld. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.