Jump to content

Finnes det noen som leverer motorer som passer på VP 280-drev?

Torekjel

Recommended Posts

Har en Windy 22DC fra '78 med original installasjon AQ170/280. Drevet er i topp stand, men motoren begynner å bli sliten.

Jeg bruker båten lite og bare i indre Oslofjord. Når jeg snakker med motorverksteder får jeg bare én melding: "Montér alt nytt!"

Mitt bruk er egentlig for lite til å forsvare å bytte til et komplett nytt anlegg til ca 150.000.

Derfor spørsmålet, finnes det noen som leverer ny eller (hel)overhalte bensinmotor som passer på et 280-drev?

På forhånd takk for svar.

Det kommer jo litt an på hvilken motor type du tenker på. Det er jo ikke noe problem og få en overhalt eller overhale den du har . Mener at alle motorne i B serien til volvo bruker samme boltmønster. Skal du bruke feks en V6 så må du skifte svinghjulshuset, der bruker du et som passer til GM V6-V8 og dette er ikke vanskelig og finne brukt. du må bare bestemme deg for hvilken vei du ønsker og gå.

Ved og levere den gamle motoren inn på feks Oslo sylinder service, SarpsborgMotor eller lingnende så vil du kunne få et kostnads overslag på renovering. Borring,sliping,lager +++++

Redigert av Draco20 (see edit history)

Det er altid noen som modder og styrer. men en b30 er jo egentilg samme som en b20 så denne er jo enkel og overhale. Demonter motoren ta blokken, veiven og toppen med til motorverkstedet slik at de kan se på sakene og gi deg en pris. Borring, nyestempler, evt slipeveiv M nye lager osv...prisen på renoveringen er avhengig av hvor mye kan du gjøre selv...

Denne motoren er jo av typen "selv mor kan" Deler kan du kjøpe i nabolandet feks hos drevdelar.se kunne du jo sjekke. Mener det var en slik motor på finn, FINN-kode: 18316767 denne kunne jo være en bra stamme hvis din er dålig.

Redigert av Draco20 (see edit history)
Takk. Ønsker å holde investeringskostnadene nede, overhaling av min B30 vil jeg gjerne undersøke hva koster.

Glem tanken. B30 går bare pent på tomgang. Den er for gammel bruk den som moring. :yesnod:

Kjøp en gm motor på finn.no, uten drev. Styr unna ford, en aq200 får du for rundt 10-15000. Den passer fint inn i 280 drevet ditt. Du trenger kun skifte propell og tipper at 15x21 er brukbart for din del.

Overhale en B30 koster deg nok 30000,-.

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...