Jump to content

Erfaringer med Maritims presenninger?

Moas-ark

Recommended Posts

Hei thomsped.

Jeg har den presenningen du henviser til fra Maritim.

Har brukt den på min båt nå i 2 vintre og denne har holdt seg godt.

Dette til tross for at min båt står på en ganske værutsatt plass.

Tror du får mye for pengene her.

Jeg regner med at min skal holde hvertfall 4 år til så lenge den blir surret skikkelig rundt båten.

Ser det henvises til både Biltema og Europris.

Du får det du betaler for. :yesnod:

Det viktigste er vel egentlig kvalitet (tykkelse) i forhold til hva du skal bruke denne til.

Jeg ville vel ikke anbefalt noe særlig tynnere enn 400 gram/m2 hvis du skal ha denne over båten (i opplag).

Jeg har selv også prøvd de som er tynnere men de revner nesten alltid enten i maljehullene eller der hvor båten eller stativet ligger og gnager på duken.

Ser det henvises til både Biltema og Europris.

Du får det du betaler for. :yesnod:

Nettopp; derfor ble jeg positivt overrasket for noen år siden da Biltema hadde disse kraftige presenningene; vekt og pris tilsv den Maritim oppgir.

Tynnere presenninger er ikke egnet når de skal henge fritt over større åpninger; det kan lett bli dyrere enn å kjøpe en tung presenning med det samme. Dessuten er det noe herk å klatre på båten og fjerne tynn-presenning-vrakdelene og få på ny når det blåser og snør og alt er ekkelt.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Takker for svar! Jeg har sett på biltemas, ser jo bra ut de, men de hadde ikke store nok, vil helst ha en hel! Europris og felleskjøpet hadde ikke store nok eller kraftg nok etter hva jeg har sett! Fint du har gode erfaringer Speedy! 2400,- er vel ikke så dyrt hvis den holder i 6+ år.

Claes Ohlson har også presenninger av den tunge varianten. Vet ikke om de er stor nok til ditt bruk.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Kan virkelig anbefale Maritim sine presenninger.

Mener jeg har 180 g presenningen med plast maljer.

Har benyttet disse nå 3 sesonger uten at det er skade på de.

Alle maljene intakt også :-)

Har blitt benyttet på 40 fots båt som har ligget relativt værutsatt.

Kan til sammenligning si at 2 av nabobåtene kjøpte tilsvarende presseninger fra OB-Vik, disse hadde sin siste sesong i vinter...

Løp og kjøp!!!

Redigert av Sea Ray EC (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...