Storø RC 34 Startet 3.August.2009 Link til dette innlegget Startet 3.August.2009 (redigert) Hei! Jeg har kjørt mine motorer noe hardere i år enn i fjor, så jeg vet ikke om dette er et nytt problem. Min babord motor viser ca 70 grader og 5 psi på oljetrykket ved 3000 omdreininger. Styrbord motor derimot viser 80 grader allerede ved pen kjøring. Når jeg øker til 3000 omdreininger går temperaturen sakte men sikkert oppover, og nærmer seg faretruende 100 grader, da slakker jeg av og temp går ned til ca 80 grader. Det jeg også ser er at oljetrykket synker på høyere turtall, og så det helt ned i 2.5 psi ved 3000 omdreinger. Når jeg slakker av så spretter oljetrykket opp til 5 og følger babord motor på utslag! Er det noen som skjønner hva dette kan være, eller hva som skjer her? NB! Kan legge til at jeg har TMD40A motorer med de "dårlige" varmevekslerne" Redigert 3.August.2009 av Storø RC 34 (see edit history) Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
index Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 (redigert) Dårlig kjøling, skulle man tro. Ved høy temperatur blir også oljen tynnere og trykket synker. Men det virker litt rart at trykket kommer såpass fort tilbake når du slakker på turtallet da. Prøv en runde med Systemrens på sjøvannssiden, det burde hjelpe. Alternativt åpne varmevekslere og gjør rent manuelt. Men Systemrens er enklere og det er mindre fare for å ødelegge noe... Redigert 3.August.2009 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Storø RC 34 Svart 3.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Det kan godt være at oljen blir tynnere ved høyere temperatur, men jeg synes det er dramatisk nedgang, samt at oljetrykket liksom hopper opp til 4 eller 5 igjen når jeg slakker av... Hvor finner jeg mer info om systemrens? Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
Polarn Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 http://www.maritim.no/product.aspx?id=4700...upkey=006003060 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.