Jump to content

Noen som har erfaringer med Biltemas gummibåt?

Stoner

Recommended Posts

Vurderer faktisk å kjøpe denne.

Kr. 3990,- for en lekebåt til ungene må jo sies å være rimelig. Så trenger jeg ikke være så redd for at de skal ødelegge den heller. Den skulle også passe til en gammer 4hk, som jeg har.

I forhold til en Zodiac til 4 ganger prisen..... er den egentlig så mye dårligere på kvalitet, sikkerhet og kjøreegenskaper?

Zodiac er definitivt verdt 4 ganger mer. Kvalitet, bruksegenskaper, medfølgende pumpe, kvalitet på duk, årer, åregafler og fester, akterspeil og dørk er an en HELT annen klasse enn de fleste av disse kinabåtene som er produsert til laveste pris.

Så har du pengene, kjøp en Zodiac. Vil du bruke mindre, vurder en brukt Zodiac. Vil du kjøpe nytt, vurder en " midclass " gummibåt, altså f.eks en Quicksilver, Suzumar eller annen båt som iallefall tilsynelatende har et servicenett...

De der Kinabåtene fra nederste hylle, bør være absolutt sistevalget. Ikke minst med tanke på framtidig videresalg..

Edit - vekt er for meg veldig viktig på en gummibåt. Den skal tross alt håndteres.

En sånn Kina-billigbåt veier gjerne bortimot 30-40% mer enn en tilsvarende kvalitetsbåt. Det er forskjell på 35 og 55 kg når man skal løfte...

Suzuki

Redigert av Suzuki (see edit history)

No boat needed..

Hei!

Jeg er en av dem som har "spart" penger ved å kjøpe billige gummibåter.... Kjøpte en billigsak fra Maritim til 3000.- men den lakk luft ut hele tiden og var rett og slett et elendig produkt. Klagde på båten og fikk ut en ny av samme merke ( Passport), men den var akkurat lik :headbang:

SÅ i år tok Maritim denne båten tilbake og da la jeg noen båt lapper i mellom, og tok ut en Aquaquick :cheers: ( mener det er slik navnet staves....

Uansett, denne har fungert glimrende og kostet 5500.- på tilbud. har ikke angret ett sekund på dette bytte.

SÅ konklusjonen er enkel, du får det du betaler for, oftest blir man vel fornøyd ved kjøp som koster et sted mellom det billigste og dyreste :cheers: .

Det er ikke lett å finne noe som passer akkurat til det du skal ha, gitt. Slik sett falt Biltemåbåten helt på plass, bortsett på kvaliteten.

Nå har jeg forespurt på Zodiac og Bombard, mest å se hva som kan tilbys i den andre enden av skalaen.

De hadde båter på ca. 2,5m, 3 pers, 37kg og som passer til min 4hk.

I tillegg så hadde de glassfiberbunn. Usikker på fordelene med akkurat det, men det er liksom litt inn i tiden. Kanskje marginalt bedre kjøreegenskaper på en så liten båt, samt lettere å få skader som er både vanskeligere og dyrereå fikse?

Snakket med en kar tidligere i sommer, som hadde kjøpt biltema sin i fjor sommer. Den var tydeligvis ikke ment å brukes til å ro med. Etter kort tid røk den ene "åregaffelen". han fikk ny i fjor høst, men når jeg snakket med ham i sommer, hadde den gått igjen. Han hadde ikke motor til den. første gang røk den mens han rodde ut et anker for å sikre seg litt bedre.

Vifa - Bruce Roberts 35

Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...