Vikane Inlander Startet 3.August.2009 Del på Facebook Startet 3.August.2009 Planlegger å lage et tak på skjærgårds-jeepen, og tenkte blant annet å bruke slike lette aluminiums-rør som blir brukt til kalesjer. Noen som vet hvor man får tak i slikt ? Gjerne linker til nettsteder. Får man disse ferdigbøyd tro, eller er dette noe man gjør selv ? Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 3.August.2009 Del på Facebook Svart 3.August.2009 Hei, jeg kjøpte alurør for kalesjer hos Seasea i Bærum til mitt soltak og bøyde det til selv. Fylte det med sand, så det ble en jevn bøyning. De har dem i 3m.lengder. NB! Har ikke hatt så mye bruk for "soltaket" denne sommeren Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Halcyon Svart 3.August.2009 Del på Facebook Svart 3.August.2009 www.jern.no bare søk på "rør" så ligger alu rør først eller www.astrup.no epost for privat kundet ato@astrup.no Sitér dette innlegget Link to post
Vikane Inlander Svart 3.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2009 (redigert) www.jern.no bare søk på "rør" så ligger alu rør først eller www.astrup.no epost for privat kundet ato@astrup.no Vil gjerne ha noe som tåler salt og sjø og passer til de kalesjefestene som selges hos blant annet maritim osv, er vel ikke bare å plukke hva som helst av rør da ? Redigert 3.August.2009 av Selva D 6.1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Halcyon Svart 3.August.2009 Del på Facebook Svart 3.August.2009 De fleste rør lages i så kalt sjøvannsbestandig alu, typisk EN AW 6060 den legeringen noen også liker å kalle "flyaluminium". Og når det kommer til å finne ut om det passer i kalesjefestene som blant annet Maritim selger så må du nesten finne ut det selv, finne frem skyvelæret og mål... Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 3.August.2009 Del på Facebook Svart 3.August.2009 Ta deg en tur til: Møbeltapetserer og Salmaker Arne Haugen ( på baksiden av montasjemateriall - gml. meieriet på Torstrand) Besøksadresse Lerkelundveien 1 3262 Larvik Telefon 33114875 Omtrekking av møbler, biler, båtinnredninger, nye båtkalesjer og reparasjon av gamle båtkalesjer Der får du alt du trenger Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 4.August.2009 Del på Facebook Svart 4.August.2009 Tenkte å lage nye rør til min kalesje til vinteren,kommer til å reise på Hydroscand å kjøpe syrefaste hydr.rør som jeg bøyer selv. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.