Jump to content

God og holdbar sammenleggbar båtsykkel?

strawberry

Recommended Posts

Hei!

Har sjekket tidligere postinger men har ikke funnet godt nok svar på dette spørsmålet!

Vi er på jakt etter (2 like) sammenleggbare "båtsykler" som tar minst mulig plass! De må være lette og ha minst mulig "rustbare" deler, dvs. minst innvendig gear og eventuelt mest mulig aluminium!

Vi sykler mye ellers også, og innser at vi ikke kan få samme komforten med små hjul. Vil gjerne ha noe bedre enn en "Nesquick-sykkel"! :-)

Har sett på, og prøvd, uten at vi ble imponert, Watski sin 3-girs 20" ALU, men vil gjerne ha noe sammenlikningsgrunnlag!

Har selvsagt sett på nettet noen i Taiwan og USA.

Vi MÅ helst prøve de først! Dvs. i Norge, syd for Mjøsa, eller noen "troverdige" som kan "garantere" at "dette er fine saker"!

Mvh. Strawberry & fru. Smultron

Redigert av strawberry (see edit history)

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Vi har to båtsykler som vi kjøpte på biltema for fire år siden, dei har 20" hjul og alramme, og er ok å sykle på. Setet var meget dårleg så det ble skifta etter første turen, men eller er dei OK. No begynner bremsewirene å bli trege så dei må skiftes men det er vel akseptabelt etter ca fire år. Sylkane har utvendig fem trinn gir så det sprayer eg vår og høst med crc 556 eller liknande. Alt i alt er vi meget fornøyd med desse syklan som vi gav ca kr1500 for pr stk.

Kjøpte 2stk. sammenleggbare på Biltema før ferien, betalte 2260,- med praktisk bag pr. stk.

Det ble noen sykkelturer i ferien og de fungerte helt greit, veldig praktisk med bag da er de enklere å stue bort.

20 toms hjul og 3 gir (innvendig) 1. giret kunne vært litt lavere og setet kunne kanskje vært bedre, men en (gel) pute gjorde susen.

Begge var vi enige om at de var verd pengene og oppfylte våre ønsker :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...