Stones Startet 3.August.2009 Link til dette innlegget Startet 3.August.2009 Hei! Sysler med tanken om kjøp av en Marex 21 flexi. Har i dag en båtplass som er definert som 2,5 m bredde. Denne har utriggere som ligger ca. 20 cm over vannoverflaten. Utriggerne er ikke mer enn 5 cm brede, slik at jeg antar effektiv bredde er noe slikt som 240 til 245 cm. Ser at Marex 21 flexi er 2,43 m bred. Men hva med bredden ca. 20 cm over vannet? Skråner skroget såpass at det vil gå inn på min båtplass? Setter pris på alle svar. Kanskje er det noen der ute som har en slik båt og vet hva som går? Sitér dette innlegget Link to post
Onsing Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Hei Vil tro dette kan bli litt trangt, skroget skråer fint lite ned mot vanlinjen Sitér dette innlegget Link to post
Stones Svart 3.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Det var det jeg fryktet. Var nede og målte bredden nå, og den har en lysåpning på 245 på det smaleste (innerst ved brygga) og ca. 252 på det bredeste ytterst. Det er nøyaktig 20 cm fra toppen av utrigger og ned til vannet. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 blir trangt, du må regne med at båtens,skrog og utrigger gnager hverandre når det er vind og bølge siden det er så liten klaring mellom dem.. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Crescent 535 HT Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Jeg har god erfaring med trang bås. Dersom du får plass til å fendre utriggerne går nok dette fint. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.August.2009 Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 Jeg har dårlig erfaring med trang bås selv om det er fendret godt, båt er polert og vokset, fendere rene og skylles i ferksvann med jevne mellomrom, men saltet som er nødt til å komme på fenderne/båtsidene virker som er skarpe krystaller og det synes på et farget skrog etter noen tid! Farget skrog er noe ordentlig dritt, men nå ser det ut som den trenden er i ferd med å avta og at det igjen er mulig å få vite skrog uten å måtte spesialbestille! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Lotus Svart 4.August.2009 Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 (redigert) Dette burde gå helt utmerket. Har hatt en slik Marex 21 Flexi og 20 cm over vannlinja er den ca 230 cm bred på det bredeste. Det betyr at du kan ha både passelige fendere og litt klaring i båsen din. Min hadde en 3GM30 Yanmar og utlagt dollbord bak. Utlagt dollbord betyr intet dollbord bak, men desto bedre sitteplass inni buen. Marex gjorde den endringen på midten av 80-tallet en gang. Kan anbefale Marex Flexi. meget god plass til å være 6,5 meter lang. Har den original badeplattform, har du enda 50 cm mer båt. Redigert 4.August.2009 av Lotus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Mener det bør gå rimelig greit og få Marexen inn i båsen. Ville nå prøvd i alle fall. Sitér dette innlegget Link to post
Stones Svart 5.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Takker for alle svar. Har vært å kikket rundt i båthavna nå og ser det er mange båter som ikke har mer klaring til utriggerne. Meget lun båthavn, så satser på at dette går bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.