Robert S Startet 3.August.2009 Link til dette innlegget Startet 3.August.2009 (redigert) Lurer på hvordan man kontrollerer/ rengjør veivhusventilasjonen på en VP TAMD 22. "Overløper" er koblet direkte til innsug for turbo, noe som har bidratt sterkt til å ødelegge turbo, og sote/ grise ned innsug (2-4 mm oljelag). Har nå plugget mot innsuget, og kommer til å lage eget patent for "overløper"/ dampretur. Klarer ikke å se hvordan man rengjør "veivhusfilteret", noe som nok er nødvendig. Redigert 3.August.2009 av Robert S (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Hvis du søker på "catch-tank" på div bilforum eller rett og slett på Google, så er det mange som har patent på dette. Kort fortalt fører en oljedampen inn i en beholder som en kan drenere, som som også avkjøler dampen noe, og så føres luften videre til innsuget, men nå med sterkt redusert oljeinnhold. Sitér dette innlegget Link to post
Robert S Svart 27.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2009 Min vurdering så langt er at det har vært for mye olje på motoren, slik at oljenivået har kommet opp til veihusventilasjonen. Overtrykket vil da presse oljen opp. Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 14.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2011 Funnet på noe mer her? Var det kun for mye olje på motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.