Astrix Startet 4.August.2009 Link til dette innlegget Startet 4.August.2009 jeg har mye trøbbel med drivstoffet på min båt , har dieseldyr i tanken for andre gang på 2 år. Nå skal båten på land for å vaske tanken. Derfor lurte jeg på om jeg setter et ekstra grovfilter , som jeg tenker å sette rett etter tanken før det "orginale" grovfilteret. vil dette medføre at fødepumpen må jobbe ekstra"slite" for å dra dieselen til seg. 2 Spørsmål . jeg er desperat etter å bli kvitt dette problemet , har jeg gått til anskaffelse av et magnetfilter som skal knuse dieseldyr på vei til mptoren. noen som kjenner til dette filteret,, eneste jeg har hørt om dette ifra er selgeren som solgte dette til meg . Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.August.2009 Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 Jeg har med hell brukt Hammerdown på den båten jeg har nå. Har ikke hatt noen som helst, ei heller på forrige båt. Om det er flaks eller pga Hammerdown, vet jeg ikke :-) mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
index Svart 4.August.2009 Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 Gjør noe med lekkasjen av vann inn til dieseltanken, så er du kvitt problemet. Hvis du i tillegg bruker Hammerdown ved hver tanking så kommer ikke problemet tilbake! Garantert! Et ekstra filter vil ikke hjelpe noe særlig, det vil bare tette seg på samme måte som dagens grovfilter. Agendaen må være å fjerne forutsetningene for at dieseldyr dannes, ikke å filtrere dem ut når de først er der! Har du dieseldyr på tanken hjelper det ikke hvor mange filtre du setter inn, de går tette på et blunk uansett. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Snekker'n Svart 4.August.2009 Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 Har du funnet ut hvordan vannet kommer inn i dieseltanken? Det er vel i hovedsak 3 muligheter: 1) Vannet er i dieselen du kjøper (lite trolig) 2) Diesel-lokket/påfyllingen er utett, slik at regnvann og sjøsprøyt kommer inn via lokket 3) Vannet kommer inn gjennom luftingen. Har du svanehals på lufteslangen? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Kaldfisk Svart 4.August.2009 Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 Les hva Cummins sier om "dyrene". Dieselddyr og dieselrøyk –Cummins QSK60 Microbial growth in fuel In certain conditions, there may be microbial growth (bacteria and fungus) in the fuel which can form a biomass and block filters. The presence of water in the fuel is essential for microbial growth as this provides essential nutrients for the micro-organisms. It is principally these nutrients which determine the speed and magnitude of growth. The growth occurs at the interface between fuel and water. When fuel temperature is low, this growth stops and at high temperatures (about +70°C) the organisms die. Preventative measures: Good tank cleanliness is the most important. This applies to both storage tanks and day tanks. Tanks infected with microbial growth should be emptied and cleaned with disinfectant (biocide). Dersom slike "magnetknusere" i det hele tatt virker bør det være en stor gjennomstrømming slik at en konstant "rundfiltrerer" tanken . Montert i forbrukslinjen risikerer du at "dyrene" tetter linjen før de når fram til utstyret. En tilbakemelding om tilfredsheten med funksjonen vil være interessant, men kun dersom du ikke bruker annet i tillegg.. Forebyggende er dog alltid bedre enn noe annet. Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
Astrix Svart 10.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 litt mer info nå står båten påverksted i haugesund, der skal tanken vaskes . kures med hammerdown,samt dette skal brukes på hver fylling. jeg har også gått til innkjøp av et magnetfilter som skal "knuse" dieseldyr,er det noen som hr erfaring. trenger ikke mange meninger uten erfaring. jeg monterer filteret uansett for selger hadde gode erfainger med dette. noen erfaringer?????? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 10.August.2009 Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 (redigert) 2 grovfilter i serie er smør på flesk! Redigert 10.August.2009 av Fjordutsikt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astrix Svart 10.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 Ja jeg har vel gjordt meg den meningen jeg også,det jeg tenkte var å kunne endre strømmen til et "annet" filter om det skulle gå tett. Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 10.August.2009 Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 Jeg hadde samme problem i fjor satt på ett lite bensinfilter foran grovfilter,da hadde jeg kontroll på svineriet.Da kan du se nå det begynner og bli tett,Har gjort rent tanken i fjor høst bruker Hamerdown alt er perfekt ikke noe dyr. Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Astrix Svart 10.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 Ingen som kjenner til dette magnetfilteret?? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.August.2009 Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 det jeg tenkte var å kunne endre strømmen til et "annet" filter om det skulle gå tett. Den tanken er ikke dum! Skaff deg et dobbeltfilter med vender på, da slår du lett over til rent filter om det skulle tette seg igjen. Og gå rett til kai, før dette filteret også tetter seg... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.