Iversennn Startet 4.August.2009 Link til dette innlegget Startet 4.August.2009 Hei Lurer på å kjøpe meg denne båten men er lite info om den. Er det noen som har noen erfaringer med denne båten? Og er dette en Helplaner eller en Halvplaner? Legger ved bilde av båten Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Har du bilde av bunnen? Hvor stor motor står på? Vanskelig å sii noe ut fra det bildet hvorvidt den er hel- eller halvplaner. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Grand Banks jr Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Med mindre den har en liten kjølfinne (Slik som f.eks Herwa / Ottos 16), så er den nok planende. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Enes 44 Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Hadde en slik i ungdommen, og den er planende. Jeg hadde 40 HK Tohatsu på den, og da gjekk den med ca. 28 knop. Jeg byttet gummilistene rundt vinduene til Aluminium, for å få et litt mer moderne utseende på båten. Legger ved et dårlig bilde jeg hadde liggende. Sitér dette innlegget Link to post
Naurstad Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Det er en helplaner som er beregnet til påhenger med lang stamme. Hadde en Cresent motor på 45hk med kort stamme. Løste dette med å skjere ut et stykke fra hekken slik at motoren kom lenger ned. Båten har min far ennå, men den har stått i nøstet i over 20 år uten å vært i bruk. Sender med bilde av båten tatt for ca. 35 år siden. Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
Enes 44 Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Ser du søker litt info om denne båttypen. Tror ikke det er lett å finne mye info om disse, men det er svært solide båter. Og utrolig stødig. Som nevnt over, hadde jeg en 40 HK på min, men mener vel at 70 HK Hadde vært et bedre alternativ på denne båten. (De er ganske tunge) Han som hadde båten før meg hadde 100 HK. På den, men det var litt i overkant mente han. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.