fiskebat Startet 4.August.2009 Link til dette innlegget Startet 4.August.2009 Da store forurensniger svært ofte skyldes skipsføreres rett til å nekte å ta i mot kvalifisert assistanse når det til bydes så synes jeg det er riktig nå å minne på denne ufornuftigheten i lovverket som gir skipsfører slike rettigheter. Det ble en del diskusjon om dette da ett tankskip drev på land utenfor Runde og forliste og med dagens miljøverdivurderinger bør ikke skipsførere ha slike rettigheter mener jeg. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 4.August.2009 Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 Jer er for å rette baker for smed, men å frata en skipsfører deler av sitt ansvar blir helt feil. At noen, som tildels kan være påvirket av "mediastyrt synsing" skal overprøve hans besluttninger om sitt fartøy er utenkelig for meg. Men - hva vet jeg? Kanskje noen skipsførere vil ønske det velkommen? Sitér dette innlegget Link to post
senior Svart 4.August.2009 Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 Vel, norske myndigheter har muligheten til å borde skip og ta over kommandoen når de mener er at skipet utgjør en trussel mot miljøet. Om jeg ikke husker helt feil, ble en båt bordet utenfor Helgelandskysten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.